Targi Ślubne - zrób wszystko, żeby klient Cię zauważył

16 wrzesień 2020
Maria Wawrzykowska

Targi to jedna z takich imprez branżowych, do której należy przygotować się strategicznie i przemyśleć wiele kwestii, by czas na niej spędzony wykorzystać efektywnie. Wszak to jedna z takich chwil, że możemy zaprezentować się naszym przyszłym klientom, ale i branży, w której działamy.

Jak wykorzystać wszystkie możliwości, które daje nam udział w targach? Co ze sobą zabrać? Jak przygotować stoisko? Czy przygotować na targi specjalne oferty i rabaty? Zapraszam do lektury i po garść inspiracji, by zaprezentować swoją firmę pośród potencjalnych klientów i… konkurencji.

Jak przygotować się do udziału w targach ślubnych?

***

W tym roku sytuacja jest wyjątkowa,

więc przed udziałem w targach należy zapoznać się

z wytycznymi dla organizatorów targów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce

i się do nich dostosować.

***

Zaplanuj stoisko, by było wizytówką firmy

Stoisko na targach pełni wielorakie funkcje. To nie tylko miejsce, którym będziesz przyciągać do siebie klientów i wyróżniać się pośród konkurencji. To także twoja wizytówka, którą zaprezentujesz swoje usługi lub produkty, ale i siebie samego.

Pamiętaj, że ślubny klient kupuje oczami - zaskocz go, oczaruj, ściągnij na swoje stoisko, a następnie daj mu czas na zapoznanie się z Twoją ofertą. Piękne sofy, ładne krzesła, kwiaty i świece - to już standard! Obecnie stoiska zaprojektowane są nawet według stylów, np. aranżacje rustykalne, boho czy glamour, które od razu decydują też o tym, jaki klient zainteresuje się ofertą. Ważne jednak, by było spójne z Twoją marką.

Stoisko musi być estetyczne, dobrze zagospodarowane, ładnie zaaranżowane. Wyposażone w niezbędne materiały i akcesoria, które pokażą to czym się zajmujesz.



Postaraj się, by stoisko zachęcało do odwiedzenia. Dziś normą jest, że w branży ślubnej miejsca wystawiennicze są dopracowane i w niczym nie przypominają typowej targowej przestrzeni. To wymaga pomysłu, czasu i kosztów z tym związanych. Ale jeśli planujesz wykupić stoisko i postawić tam tylko stolik - to niestety rozczaruję Cię, nie tędy droga. Ale mam radę - możesz porozumieć się z inną firmą i wspólnie przygotować stoisko. Dobrze komponują się podobne usługi czy produkty, np. fryzjer i makijażystka, lokal na wesele i florystka, suknie ślubne i bielizna, etc.  

Zadbaj o dogodne miejsce po to, by mógł poznać dokładnie Twoją ofertę. Rozłóż katalogi z próbkami, pokaż swoje produkty, niech klienci poznają smak, zapach, fakturę i wszystko to, czego nie da się zaprezentować w internecie.

Wykorzystaj technikę, jeśli umożliwia ona lepsze poznanie Twoich usług. Pokaż filmy z wesel na których graliście jako zespół, zaprezentuj zdjęcia z sal weselnych przed i po metamorfozach z udziałem Twojego produktu (dekoracji, świateł, krzeseł, etc.). Spraw, by klient spróbował smaku Twoich potraw, posłuchał dźwięków Twojej muzyki, poznał emocje na Twoich zdjęciach i filmach i rozkochał się w sukniach Twojego projektu. Niech opuszcza stoisko zaczarowany Tobą i ofertą. Niech nie wyobraża sobie swojego wesela bez Twojego udziału.

Przygotuj materiały (wizytówki, ulotki, oferty, umowy)

Klient przychodzi na targi, by poznać oferty wielu firm w jednym miejscu, dlatego musisz się czymś wyróżnić. O tym, że stoisko powinno być ładnie zagarażowane już wiesz. Teraz czas na to, by klient nie wyszedł od Ciebie z pustymi rękami. A dokładniej - by w tych rekach trzymał kontakt do Ciebie, a najlepiej - podpisaną umowę.

Wszystko to, co zabierasz ze sobą na targi, powinno wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów. Oprócz wizytówek, które koniecznie wręczaj każdemu z kim rozmawiasz, warto pokazywać to, czego klient nie może znaleźć w internecie. A to, co wręczysz klientowi, ma mu przypominać o spotkaniu z Tobą.



Pamiętaj jednak, że nie chodzi tu o to, by po hali wystawienniczej biegały długonogie hostessy z Twoimi ulotkami, ale o to, by wyjść do klienta, porozmawiać z nim i dać się zapamiętać. Nie trzeba od razu kupować kilogramów cukierków z logo. Najważniejsze, by klient odszedł ze stoiska z wiedzą na temat Twojej oferty.

Przypomnij sobie o co klienci najczęściej Cię pytają - co zawiera Twoja oferta, co jest w cenie, a co jako opcja dodatkowa, jak wygląda umowa. Przygotuj ładnie wydrukowaną ofertę wraz z cenami, bo jednego możesz być pewien - o ceny klienci będą pytać!

Pomyśl co możesz zabrać ze sobą, a czego klient w internecie nie zobaczy. Auto widziane na żywo robi inne wrażenie niż jego zdjęcie na stronie. Bukiety kwiatów, zaproszenia na pięknym papierze, suknia z miękkiego muślinu na żywo prezentują się piękniej, niż w katalogach. Wykorzystaj to w prezentacji swojej oferty.

Przygotuj ofertę specjalną

Targi to dobry moment na przygotowanie specjalnej oferty dla klientów. Można przygotować rabat dla tych, którzy w tym czasie zdecydują się na podpisanie umowy, albo rozdać kupony rabatowe ważne np. przez tydzień.

Warto pomyśleć o dodaniu czegoś ekstra do oferty, np. przy wykupieniu całości dekoracji ślubnych - butonierki dla pana młodego i świadka gratis. Albo sesja narzeczeńska w pakiecie przy wykupieniu oferty z sesją poślubną. To może oferta przygotowana tylko dla klientów, którzy przyjdą na targi! Jeśli planujesz taką akcję - warto o tym wspominać np. zachęcając w ten sposób klientów do odwiedzenia Cię na targach. Możesz to robić poprzez media społecznościowe, swojego bloga czy stronę www.



Targi ślubne to czas, w którym masz szansę pokazać nie tylko swoje produkty czy usługi. To jest świetne miejsce do budowania relacji także z branżą ślubną. Bo jak wiadomo od zawsze - dobra konkurencja nie jest zła. A o czym powinieneś jeszcze wiedzieć, zanim wystawisz się na targach?

Możesz się spodziewać drugiej części tego artykułu, ponieważ temat nie został wyczerpany :)

 

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

13 listopad 2019

Komentarze