Tytuły postów blogowych, które przykuwają uwagę - 5 przykładów
Jeżeli zdarza Ci się tworzyć posty blogowe lub dopiero przyjdzie Ci zmierzyć się z tym zadaniem - wiedz, że tytuł artykułu ma kluczowe znaczenie w kontekście przykuwania uwagi odbiorcy. Zaraz obok dobrego zdjęcia głównego, rzecz jasna.
Aby jak najwięcej osób kliknęło w Twój artykuł i zapoznało się z jego treścią, musisz zastosować jakiś trik.
Nie wystarczy napisać czegokolwiek - trzeba wzbudzić ciekawość, żądzę zaspokojenia wiedzy, rozpalić emocje… Na szczęście nie ma potrzeby wymyślania koła na nowo, bo kwestia tytułów i nagłówków została już dawno i dość gruntownie przebadana. Wiadomo, co się sprawdza, a co niekoniecznie. I co istotne… najczęściej te najbardziej irytujące nagłówki działają najlepiej, bo zwykła ludzka ciekawość jest silniejsza od początkowego rozdrażnienia.
Niech więc poniższa lista posłuży Ci jako ściągawka i źródło inspiracji podczas wymyślania tytułów dla swoich własnych postów.
1. Wyliczanka
Wyliczanka jest super, bo dodatkowo możesz w naturalny sposób poszatkować tekst, dzieląc go na części oprawione ponumerowanymi nagłówkami. Dokładnie tak, jak zrobiłam w przypadku artykułu, który właśnie czytasz. Przykłady:
- 8 największych ślubnych błędów - sprawdź, jak ich uniknąć
- 5 pomysłów na pierwszy taniec
- Garnitur ślubny: 3 popularne mity na jego temat
2. Sensacja
Tytuł szokujący, przewrotny, zaskakujący, sugerujący sensację… to ten tytuł, który na pewno będzie klikalny. Pamiętaj tylko, by albo rzeczywiście podać w treści artykułu kilka niesamowitości, albo chociaż obrócić nagłówek w żart. Przykłady:
- [SZOK]: Panna młoda w czarnej sukni, pan młody na biało
- Oto dlaczego nie warto zapraszać na ślub byłych partnerów
- Do sali wjechał na inwalidzkim wózku. Potem rozpoczął się pierwszy taniec…
3. Rozwiązanie problemu
Ludzie szukają w internecie podanych na tacy rozwiązań, propozycji wyjść z trudnych sytuacji, a także pomysłów i inspiracji. Daj im to, czego pragną. Przykłady:
- Jak schudnąć przed ślubem bez głodówki?
- Popraw kondycję cery w jeden wieczór! Sprawdź prosty trik
- Organizacja wesela - krok po kroku
4. Korzyści
Daj czytelnikowi do zrozumienia, że w treści artykułu znajdzie jakąś konkretną korzyść dla siebie - coś bardziej lub mniej namacalnego. Przykłady:
- Kalkulator ślubny w Excelu [plik do ściągnięcia ZA DARMO!]
- Zaproszenia ślubne - zrób to sam! Porady i przykłady
- Nauki przedmałżeńskie - sprawdź, na co się przygotować i nie daj się zaskoczyć
5. Wspomnienie znanej marki/osoby
Znani aktorzy, politycy, celebryci… Nie ma się co czarować - zawsze będą wzbudzać zainteresowanie. Warto wykorzystać ich popularność, by zwiększyć ruch na swojej stronie.
- Prezydent opowiedział o swoim ślubie - jest kilka ciekawostek!
- Doda, Frytka, Beyoncé - czy wiesz, przy jakiej muzyce bawiły się na swoich weselach?
- Znani sportowcy dzielą się z nami swoimi sposobami na udane związki!
Oczywiście powyższe propozycje można ze sobą łączyć. Wyliczanki mogą jednocześnie rozwiązywać problemy i przeplatać się z korzyściami, a sensacje doskonale łączą się z celebrytami. Konfiguracji jest bardzo wiele - ważne, by wzbudzić zainteresowanie.
Aby sprawdzić, czy Ci się to uda, stwórz kilka testowych tytułów i poproś o pomoc znajomych - niech pomogą Ci wybrać taki, który najlepiej na nich działa. A po czasie sprawdzisz, które artykuły były najlepiej klikalne, a co za tym idzie - w jakie nagłówki warto inwestować w przyszłości.