Czy potrzebujesz wizytówek, prowadząc firmę? Jeśli tak, to jakie wybrać?
Wizytówka - czy nadal warto ją mieć? A jeśli tak - to jakie informacje powinna zawierać i jak ma wyglądać?
Wydawać by się mogło, że wizytówki powinny odejść do lamusa. Przecież każdy, kto ma firmę, posiada stronę, na której można znaleźć wszystkie potrzebne dane i kontakt. Dlaczego zatem wizytówki nadal są tak popularne? I dlaczego warto w nie inwestować?
Wizytówka - czy jest mi potrzebna?
Prowadząc firmę trzeba dbać o wizerunek nie tylko w Internecie, ale i poza nim. Identyfikacja wizualna jest bardzo często zaniedbywana i uznawana za zbędną. A szkoda, bo to właśnie podstawowa kwestia przy budowaniu wizerunku. Jak cię widzą, tak Cię piszą.
Ten niepozorny kartonik może okazać się ogromnie potrzebny. To on pójdzie z klientami do domu. To on będzie jednym z elementów, które zapamięta Twój klient. To on może Cię wyróżnić spośród konkurencji, o ile zadbasz należycie o wizerunek swojej wizytówki.
I chociaż w branży ślubnej są tak różne od siebie profesje, to dla każdej z nich wizytówka będzie dobrym nośnikiem informacji o firmie. W salonie sukni ślubnych, w fotografii ślubnej czy w drukarni zaproszeń. W każdym z tych miejsc wizytówka będzie potrzeba.
W jakich sytuacjach może Ci się przydać wizytówka?
- Wizytówka przyda się zarówno dla klientów jak i dla kontrahentów, z którymi współpracujesz.
- Wizytówkę można zabrać ze sobą targi, na spotkanie branży, na spotkanie biznesowe z klientem. Warto nosić ją ze sobą, bo nigdy nie wiadomo kiedy się przyda.
- W trakcie zlecenia warto wymienić się wizytówkami z inną firmą, z którą wspólnie pracujecie przy organizacji wesela.
- Weź wizytówkę ze sobą na zlecenie - możesz zostać poproszony przez gości na weselu o to, byś dał swoją wizytówkę.
- Wizytówkę należy dołączać do zamówień, wkładać do teczek przy podpisaniu umowy, wysyłać wraz z produktem, a także przekazywać na spotkaniach.
- Wizytówki dobrze jest postawić w miejscu swojej pracy, np. w kwiaciarni, salonie sukni ślubnych, w biurze.
Co umieścić na wizytówce?
Wiesz już, że warto zainwestować w wizytówki, to dowiedz się co warto na nich umieścić.
- Imię i nazwisko posiadacza wizytówki
- Jeśli tworzymy ogólną wizytówkę dla firmy, to warto umieścić na niej nazwę i dokładnie napisać czym się ta firma zajmuje, np. Animatki - animacje dla dzieci, FlowerPower - dekoracje kwiatowe na przyjęcia, etc.
- Stanowisko, jeśli jest taka potrzeba. Odradzam w jednoosobowej działalności pisać o sobie prezes zarządu ;), ale w większej firmie można napisać przy swoim nazwisku np. właściciel. Można także sprecyzować to, co się robi, np. Jan Kowalewski, fotograf ślubny, Anna Nowakówna, mistrz florystyki, etc.
- Adres siedziby i szczególne informacje odnośnie dojazdu, które warto dopisać do firmy, jeżeli są one istotne (np. wejście do kwiaciarni od strony podwórza)
- Dane firmy - NIP, regon. Niektórzy nie umieszczają na wizytówce danych firmy, bo uznają to za zbędne, a dla innych będzie to ważna informacja
- Dane kontaktowe - nr telefonu, e-mail
- Stronę www, a czasami nawet QR kod, który prowadzi do strony www
- Namiary do mediów społecznościowych - stronę na Facebooku, Instagramie, Pintereście, etc.
- Logo
- I inne informacje, które uznasz za na tyle istotne, by pojawiły się na wizytówce, np. usługi Twojej firmy
Wszelkie informacje, które mają znaleźć się na wizytówce, są zależne od Twoich potrzeb.
Wizytówka tania czy designerska?
Z doświadczenia wiem, że lepiej zlecić profesjonalnemu grafikowi projekt wizytówek, niż bawić się samemu w Canvie. Jeśli zależy nam na jakości i profesjonalizmie - z pewnością to właśnie grafik pomoże w wyborze odpowiedniego wzoru.
Wizytówka powinna być spójna z całą firmą, z kolorystyką, ze stylem, z filozofią marki. Im bardziej unikatowa, ciekawa, tym szybciej zapada w pamięć i chętniej trafia do portfela, niż do kosza.
Zauważyłam, że pierwszy druk wizytówki jest trochę próbą określenie czy wszystkie dane tam umieszczone są poprawne oraz czy liczba wydrukowanych sztuk jest odpowiednia.
Nie polecam na sam początek drukować 1000 sztuk. Lepiej jest wydrukować mniejszą liczbę, chociaż nie jest to opłacalne (im więcej się drukuje, tym taniej). Jednak te pierwsze wizytówki z pewnością za jakiś czas będziesz chcieć zmodyfikować. Chociażby o pewne dane, które uznasz za istotne lub wykreślisz te, co do których będziesz mieć wątpliwość, że są potrzebne.
Jak dla mnie jakość, nie ilość. Dlatego polecam wybrać wizytówki, które będzie się chcieć wręczać. Takie, które będą się wyróżniać, ale pasować do nas. Takie, które będą spełniać swoją funkcję informacyjną przy jednoczesnym tworzeniu dobrego wrażenia o firmie, którą reprezentują.