Daj coś od siebie - jak zainteresować potencjalnych klientów?

27 listopad 2019
Maria Wawrzykowska

Internet jest przeładowany treściami, jednak jak to się dzieje, że nadal są firmy, które potrafią gromadzić wokół siebie potencjalnych klientów przyciągając ich… treściami? 

Czym może wyróżnić się na rynku ślubnym jedna marka od drugiej? Zapewne można by wyróżnić wiele takich czynników różnicujących zbliżone do siebie firmy. Co jednak sprawia, że mocno zapadamy w pamięć?

Treści, które publikujemy. Od nich zaczynają się wielkie sukcesy lub kryzysy w firmach. Dlatego postanowiłam się im trochę przyjrzeć. 

Jak znaleźć treści, które przyciągną uwagę?

Jak myślisz - który wpis osiągnie większe zainteresowanie - ten o tym czym jest fotografia ślubna, czy ten jak się ubrać na sesję narzeczeńską? Zapewne ten drugi, ale pytanie dlaczego? To właśnie artykuł o przygotowaniu się na sesję będzie częściej wyszukiwany przez (zapewne) przyszłe panny młode. 

Załóżmy, że plener przedślubny to pierwsza prawdziwa sesja w życiu tej pary. Jak większość spraw związanych ze ślubem, para działa trochę po omacku. Jest to ich pierwszy ślub i stąd mają wiele pytań. Z pewnością jednym z nich będzie pytanie do fotografa jak mają się przygotować na sesję, gdzie mają ją zrobić i w co mają się ubrać. I tak powstają trzy artykuły na blog, do których potem może odsyłać fotograf swoje pary. 

Dodatkowo taki wpis będzie generował ruch na stronie, bo i inne pary będą szukać odpowiedzi. To idealny przykład treści, które interesują pary młode. 

Zastanówmy się zatem, jak można wykorzystać wiedzę o tym do szukania potencjalnych klientów, budowania pozycji eksperta na rynku, ułatwiania sobie pracy poprzez tworzenie treści, które odpowiadają na pytania pojawiające się często od klientów?

Znalazłeś treść? Trzeba znaleźć dla niej formę

Idealny przykład, by dzielić się wiedzą z parami młodymi, to puścić tę wiedzę w świat. Jest wiele możliwości, by dotrzeć do potencjalnych par ze swoją wiedzą. Misja edukacji przyświeca wielu firmom branży, jednak niewiele z nich robi coś więcej, niż tylko czasem napisze post na Facebooku czy wrzuci artykuł na blogu. 

Zobacz w jaki sposób można dotrzeć treściami do wielu potencjalnych par. To zwiększa szansę, że wśród nich mogą znaleźć się też Ci, których szukasz. 

Harmonogram działań czyli jak rozplanować ślub i wesele 

Wyobraź sobie serię o organizacji ślubu i wesela. Ten temat, w zależności od wykonywanego zawodu, nabierze trochę innego charakteru. Konsultant ślubny podejdzie do tego inaczej niż florystka, jednak oboje z pewnością mają wiedzę, która przyda się przyszłym nowożeńcom.

Harmonogram może zawierać wskazówki na co zwracać uwagę przy planowaniu ślubu, gdzie czyha na parę najwięcej pułapek. 

Jaką formę może przybrać taki harmonogram?

  • jako newsletter, gdzie każdego tygodnia będzie podawana inna rada,
  • jako indywidualnie przygotowany harmonogram dla konkretnej pary - dzięki temu możesz zachęcić swoich potencjalnych klientów do zapisania się na newsletter, 
  • jako seria na blogu, na którym raz w miesiącu będzie pojawiać się obszerny wpis dotyczący poszczególnych etapów organizacji wesela,
  • jako cotygodniowa pogadanka w mediach społecznościowych,
  • jako szkolenie dla par młodych (np. można je zorganizować przy okazji targów),
  • jako indywidualne konsultacje (forma idealna dla np. konsultantów ślubnych),
  • jako webinary, które mogą zgromadzić grupę osób zainteresowanych tematem ślubnym (można wtedy stworzyć dla takiej społeczności grupę na Facebooku),
  • jako seria vlogów na You Tubie z poradami, 
  • jako podcast o organizacji wesela, do którego można zapraszać np. różnych ekspertów z branży slubnej, pary po ślubach, by wypowiedziały się jakie popełniły błędy, etc. 

Co jeszcze można dać jako dodatki?

  • Pomysły na … prezent dla rodziców, 
  • Pomysł na prezent dla siebie nawzajem, 
  • Przykładowe listy, które pary mogą napisać do siebie (i wręczyć takie listy w dniu ślubu),
  • Przykładowe teksty do zaproszeń, do same the date. 

 

Głównym tematem jest planowanie ślubu i wesela. Twoim zadaniem jest znaleźć najlepsze sposoby dotarcia do społeczności zainteresowanej ślubami. Zobacz jakie formy może przybrać - zależą one od twoich predyspozycji czy czasu, który niewątpliwie jest deficytowy.

Pomyśl jednak, jakie masz możliwości dotarcia do potężnej grupy, jeśli tylko spróbujesz zrobić coś twórczego.

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

Komentarze