Użytkownicy Instagrama w Polsce - Polskie Badanie Internetu

15 lipiec 2020
Maria Wawrzykowska

Wielu przedsiębiorców nie decyduje się na działanie na Instagramie, bo wydaje im się, że nie ma tam ich klientów.

A wystarczy tylko poszukać ogólnodostępnych informacji o tym, kto siedzi na Instagramie, by dowiedzieć się, że ta platforma pod wieloma względami idealnie skierowana jest do branży ślubnej.

Kto jest na Instagramie?

Zacznijmy od statystyk. Posłużę się Polskimi Badaniami Internetu:

  • Użytkownicy aplikacji Instagram to 73% kobiet i 27% mężczyzn.
  • Na Instagramie są dwie dominujące grupy wiekowe 15-24 i 25-34.
  • Z Instagrama korzystają głównie osoby z większych miast.
  • Popularność Instagrama cały czas wzrasta.

 

Po więcej danych odsyłam do całego badania.

Już znajomość tych podstawowych informacji powinna dać Ci dużo do myślenia. Zastanów się kto jest Twoją grupą docelową i sprawdź, czy aby Twoi potencjalni klienci nie siedzą na Instagramie. Dla wielu osób z branży ślubnej to właśnie jest idealne miejsce, by dotrzeć do swojej grupy docelowej. Dlaczego? Znowu posłużę się danymi statystycznymi.

W 2018 roku zawarto ponad 192 tys. małżeństw, czyli podobnie jak w roku poprzednim. Jeśli chodzi o wiek małżonków to dokładniej zbadano to w 2015 roku. Z wydanej na ten temat przez GUS broszury („Małżeństwo i dzietność w Polsce”) wynika, że wiek małżonków stale wzrasta:

„Obecnie mężczyźni - najczęściej - żenią się „przed trzydziestką” (w wieku - średnio - 29 lat), a mediana wieku dla kobiet wynosi ok. 27 lat. W 1990 roku prawie połowa mężczyzn zawierających małżeństwo nie przekroczyła 25 lat, a w 2013 roku – już tylko niespełna 17%. Wśród kobiet udział ten zmniejszył się z 73% do 34%. W konsekwencji nastąpiło przesunięcie grupy wieku najczęstszego zawierania małżeństwa z 20-24 na 25-29 lat; jej udział (mężczyźni i kobiety razem) wynosi obecnie 40% (w 1990 r. było to ok. 20%, a w 2000 r. - 28%). Oznacza to, że proces przesuwania wieku zawierania małżeństw przyspieszył po 2000 roku.”

Co z tego wynika? Że spora część potencjalnych klientów branży ślubnej siedzi na Instagramie!

Dlaczego warto mieć firmowe konto na Instagramie?

Podsumujmy zatem powody, dlaczego warto być na Instagramie.

Na Instagramie są Twoi potencjalni klienci

Dwie największe grupy docelowe, 15-24 i 25-34 to osoby, które albo za chwilę będą brały ślub lub właśnie ten ślub planują.

Nie ma lepszej wiadomości dla Ciebie niż ta, że Instagram jest idealną platformą, którą możesz komunikować się ze swoimi potencjalnymi parami młodymi.

Na Instagramie jest Twoja konkurencja

Bo konkurencja już dawno wie, że wymarzona dla branży ślubnej grupa docelowa siedzi na Instagramie. Czy muszę Cię nadal przekonywać, że warto, by i Twoja firma zaczęła tworzyć swoją instagramową społeczność?

Przyjrzyj się firmom podobnym do Ciebie - czy widzisz, że działają na Instagramie gromadząc wokoło siebie potencjalnych klientów? 

Instagram pozwala pokazać twarz twojej firmy 

I - co więcej - tworzysz treści, które mogą interesować grupę docelową, do której chcesz dotrzeć!

Dzięki temu wszelkie działania, w tym reklamy, możesz kierować do konkretnej, interesującej Ciebie grupy. 

Instagram pozwala dodatkowo zapoznać odbiorcę z czymś więcej, niż tylko zwykłą ofertą dostępną na stronie. Możesz np. taką ofertę przekazać w sposób zupełnie inny, np. osobiście opowiadając o niej nagrywają story. 

Dodatkowo ta platforma pozwoli Ci pokazać coś więcej niż cennik, usługi czy produkty. Dzięki niej masz szansę zaprosić społeczność za kulisy, przekazać wiedzę na temat swojej dziedziny, zaprezentować swój zespół ludzi. Instagram daje nieograniczone możliwości zaprezentowania marki, filozofii, celu firmy i innych kwestii, a nie tylko oferty. 

Pomyśl jak możesz to wykorzystać, by stworzyć swoją społeczność, która będzie chciała zapoznać się z Twoją firmą. Dzięki temu możesz zyskać wielu fanów, z których w przyszłości będziesz mieć klientów. O ile uwierzysz, że Instagram to idealne narzędzie do pracy dla Ciebie. 

Na Instagramie jesteś tu i teraz 

A to podoba się odbiorcom. Dzięki temu możesz być w kontakcie ze swoimi fanami, przekazywać im najbardziej aktualne informacje. 

Instagram to jedna z najlepszych platform do komunikowania się z grupą docelową branży ślubnej. Jeśli nadal masz wątpliwości czy warto tu być, to załóż konto, działaj wedle zasad (a o tym pisałam już nie jeden raz) i zobacz, dlaczego wiele firm z naszej branży pokochało Instagram i uczyniło go jedno z narzędzi zdobywania nowych klientów. Powodzenia!

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Komentarze