Co powinna zawierać oferta ślubna, skierowana do klienta?
Jeśli zastanawiasz się jak powinna wyglądać dobrze przygotowana oferta, którą wyślesz czy przedstawisz na spotkaniu klientowi - warto byś przeczytał ten artykuł.
Poniżej przedstawiam kilka kroków, które pomogą w stworzeniu odpowiedniej oferty w Twojej firmie.
Co powinna zawierać dobra oferta ślubno-weselna?
Kilka słów o Twojej firmie ślubnej
Warto na wstępie przedstawić siebie, swoją firmę, Twoją wizję tego co robisz. Niech to będzie dosłownie kilka słów, by móc dalej przejść do konkretów.
Informacje o usłudze ślubnej/produkcie - co oferujesz, w jakich ilościach, na ile godzin, etc.
Wydaje się być to oczywiste, ale wcale tak nie jest. Widziałam oferty bez żadnych szczegółów, takich jak to, co ktoś robi, czym się zajmuje i co oferuje. Dlatego warto przemyśleć, co trzeba zawrzeć w takiej ofercie. Pomyśl o swoim produkcie/usłudze i postaraj się ją jak najlepiej zaprezentować.
Fotografowie mogą np. opisać pakiety ślubne z sesjami i bez nich, uwzględnić dodatkowe koszty albumów ślubnych czy sesje zagraniczne.
W hotelu czy restauracji klient otrzymuje 3 wersje menu w różnych cenach, a każdy z tych pakietów to konkretna liczba posiłków. W ofercie warto uwzględnić też to, co nie jest wycenione, np. alkohol, tort i ciasta.
Barmani mogą przygotować ofertę na obsługę wesela w pełnym pakiecie z alkoholem od nich, mobilnym barem i pokazem barmańskim lub wersję, w której klienci kupują alkohol i dostarczają go barmanom.
Wyobraź sobie, że masz opisać komuś co robisz i co oferujesz, kto nie orientuje się w temacie ślubów. To tak, jakbyś musiał opisać swoją pracę babci. Mnie taki sposób pomaga, bo to co nam wydaje się być oczywiste - dla klienta często już nie jest.
Cenę za usługę ślubną/produkt
Możesz wierzyć lub nie, ale gdy klient prosi o ofertę, ma głównie na myśli to, ile kosztują Twoje usługi czy produkt, który oferujesz. Dlatego ten punkt w ofercie jest bardzo ważny!
Podaj kilka opcji/pakietów zróżnicowanych cenowo. Ważne, by konkretnie napisać co jest w cenie, a co nie.
Dodatkowe koszty usługi ślubnej
To jest niezwykle ważny punkt! W ofercie powinny się znaleźć wszystkie dodatkowe koszty, które nie są ujęte w cenniku.
Może to być koszt dojazdu, koszt dodatkowej godziny pracy, koszty montażu i demontażu jeśli nie są w cenie, noclegi i wyżywienie, jeżeli świadczymy usługi w znacznej odległości od naszej firmy, etc.
Oczywiście, te koszty można dodać do cennika i wysłać w ofercie, ale trzeba je dokładnie policzyć i w niej uwzględnić. Nie może być tak, że klient dostaje ofertę, a potem, po podpisaniu umowy, dowiaduje się, że musi płacić jeszcze za inne elementy. No chyba, że zmieni warunki umowy, ale to zupełnie inna sprawa.
Czas, w którym dana oferta będzie obowiązywać
Czy wiesz, że to bardzo ułatwia życie i Tobie i klientowi? Wyobraź sobie, że wysyłasz ofertę na rok 2019 na konkretną datę. W międzyczasie potencjalni klienci nr 1 nie odzywają się, a Ty przyjmujesz już zlecenie na ten termin od klienta nr 2. I wtedy, po kilku miesiącach, pojawiają się klienci nr 1 wielce zdziwieni, że ani termin nie jest już aktualny, ani oferta...
Dlatego wystarczy wpisać czas, w którym ona obowiązuje. Może to być okres 2 tygodni, miesiąca w której gwarantujesz zachowanie i terminu, i ceny.
Dane kontaktowe, logo
W ofercie dobrze jest umieścić swoje dane do kontaktu - numer telefonu, adres e-mail, stronę www czy adres siedziby wraz z godzinami otwarcia. Warto także dodać swoje logo i zadbać o wizualną stronę oferty.
Mam nadzieję, że teraz masz już pewność, co napisać w swojej ofercie. A czy wiesz, jak powinna wyglądać? Tego dowiesz się już wkrótce z mojego kolejnego artykułu!