Facebook w branży ślubnej - jak prowadzić działania?
Facebook ciągle jest najbardziej popularnym serwisem społecznościowym w Polsce. I choć maleje liczba jego najmłodszych użytkowników, to w przedziałach wiekowych 18-24 i 25-34 ciągle rośnie w siłę.
Prowadząc działalność w branży ślubnej, warto więc zastanowić się nad założeniem strony firmowej (tzw. fanpage’a) właśnie na tym portalu. Wszak to dokładnie w tych grupach wiekowych związki małżeńskie zawierane są najczęściej.
A jaki w ogóle cel ma prowadzenie profilu na Facebooku?
Przede wszystkim jest to dobry sposób na utrzymywanie kontaktu ze swoimi obecnymi i przyszłymi klientami. FB umożliwia nie tylko prowadzenie publicznego dialogu z odbiorcami, ale i wysyłanie prywatnych wiadomości. Jeżeli więc ktoś będzie miał do Ciebie jakieś pytanie - może szybko odezwać się na czacie, bez potrzeby dzwonienia czy wysyłania oficjalnego maila. Ponadto:
- FB to sposób na dystrybucję innych treści (np. blogowych) do szerszego grona odbiorców - wystarczy podzielić się linkiem do danego artykułu;
- jest to też miejsce, w którym można informować o wszelkich aktualnościach, promocjach, ofertach specjalnych i zmianach;
- FB daje możliwość tworzenia wydarzeń, na które możesz zaprosić swoich odbiorców.
Oczywiście FB non stop zmienia algorytmy i mocno ogranicza zasięgi postów w celu nakłonienia użytkowników do wykupowania płatnych reklam, więc trudno jest docierać za każdym do wszystkich swoich obserwujących (fanów). Zawsze jednak jest to jakieś wsparcie dla innych działań marketingowych i dodatkowy sposób na promocję. Dla tych, którzy są zupełnie nowi w tym temacie, przygotowałam kilka absolutnie podstawowych wskazówek na dobry początek.
Prowadzenie działań na FB - 3 podstawowe zasady
1. Uzupełnij wszystkie szczegóły profilu
Dodaj wszelkie ważne informacje na temat Twojego biznesu: adres, mail, numer telefonu, kilka słów o samej firmie i jej ofercie, cennik, godziny otwarcia/kontaktu, adres strony internetowej, itp. Potencjalni klienci powinni dostać komplet informacji na Twój temat. Jeżeli ich nie znajdą - istnieje ryzyko, że się zniechęcą i przejdą na stronę konkurencji.
2. Prowadź dialog z odbiorcami
Facebook nie jest narzędziem do jednokierunkowej komunikacji. To medium, które opiera się na interakcjach z użytkownikami. Zadawaj więc pytania, zachęcaj do dyskusji i odpowiadaj na komentarze. Nie pozostawiaj swoich odbiorców samych sobie, bo to zniechęci ich do dalszej aktywności. Musisz pokazać, że zależy Ci na kontakcie, tym samym ludzie będą bardziej skorzy do skorzystania z Twoich usług czy produktów, a nie tych konkurencyjnych. Postaraj się również w miarę szybko odpowiadać na wiadomości prywatne. Informacja o Twojej responsywności będzie widoczna na fanpage’u!
3. Dodawaj nie tylko posty tekstowe, ale i zdjęcia oraz wideo
Eksperymentuj! Zobacz, co sprawdza się u Ciebie najlepiej i o jakich porach. Nie ma jednej uniwersalnej zasady, ale zwykle posty tekstowe docierają do większej liczby osób, za to mniej rzucają się w oczy w strumieniu informacji. Dlatego więc zdjęcia i wideo generują najczęściej więcej interakcji (komentarzy i polubień). Tak wynika z mojego doświadczenia, ale warto samemu przetestować różne opcje. Pamiętaj natomiast, by czerpać ze swojej własnej bazy zdjęć, grafik czy filmów. Dziel się tym, co bezpośrednio dotyczy Twojego biznesu i przedstawiaj go w jak najlepszym świetle.