Promocja w internecie - jacy specjaliści mogą być pomocni i dlaczego

02 grudzień 2018
Anna Pietrasik

Wśród początkujących przedsiębiorców często panuje przekonanie, że promocją w internecie mogą zająć się sami: stronę zrobi nastoletni syn, teksty jakoś się napisze, a Facebooka córka poprowadzi.

Moment otrzeźwienia przychodzi zwykle wtedy, gdy podejmowane działania nie przynoszą spodziewanych rezultatów.

Warto więc od samego początku zainwestować w pomoc fachowców, żeby para nie poszła w gwizdek. Pamiętaj, że Twój czas to pieniądz! Możesz go zainwestować w coś, na czym się znasz, zdobywając nowych klientów czy szlifując swoje umiejętności. Kogo zatem należy zaangażować?

Grafik

Na starcie nie musisz od razu mieć gotowych wszystkich elementów identyfikacji wizualnej. Wystarczy zaprojektować logo, wybrać kolory firmowe i kroje pisma - tak, aby stworzyć sobie bazę dla przyszłych materiałów promocyjnych. Możesz też pokusić się o projekt strony internetowej, choć nie jest to absolutnie konieczne.

Jeżeli masz ograniczony budżet, istnieje opcja skorzystania z któregoś z gotowych szablonów - darmowych lub dostępnych za stosunkowo niewielkie pieniądze. Na autorską szatę graficzną możesz zdecydować się na późniejszym etapie działalności.

Programista

Jeżeli masz już wybrany szablon strony, ktoś powinien wdrożyć go w życie. Cięcie grafiki, instalacja strony na serwerze, kodowanie, a nawet konfiguracja skrzynki mailowej - to rzeczy, o których pewnie nie masz pojęcia. Ważne, by zrobił to ktoś z doświadczeniem, bo każdy element musi działać prawidłowo.

Przykładowo, Twoja strona powinna dobrze wyświetlać się zarówno na ekranach komputerów, jak i tabletów czy telefonów, a formularz kontaktowy powinien dostarczać Ci wiadomości.

Tekster

Inaczej copywriter. Ktoś, kto stworzy dobre teksty sprzedażowe, umiejętnie przedstawiając zarówno Ciebie, jak i Twoje produkty lub usługi. Ktoś, kto będzie w stanie wymyślić strategię na bloga, napisać artykuł czy przygotować treści do katalogu. Mimo powszechnego przekonania, że pisać potrafi każdy - tak naprawdę dobrze (i efektywnie!) operować słowem umieją tylko nieliczni.

Warto uniknąć wpadek wynikających z publikacji słabych tekstów - to w końcu część Twojego wizerunku!

Pozycjoner

Na pewno marzysz o tym, by (w zależności od tego, w jakiej dziedzinie działasz) na frazy “torty ślubne Białystok”, “fotograf ślubny Zgierz” czy “dom weselny w górach” Twoja strona pojawiała się na samej górze wyników wyszukiwania w Google. Nie osiągniesz tego bez odpowiedniego wsparcia ze strony eksperta ds. SEO i pozycjonowania.

Możesz postawić na samodzielnego specjalistę lub agencję. Ważne, by sprawdzić wiarygodność danej firmy, popytać o opinie na jej temat i zapoznać się z jej wcześniejszymi dokonaniami.

Specjalista ds. mediów społecznościowych

To ktoś, kto stworzy dla Ciebie strategię obecności w mediach społecznościowych i poprowadzi za Ciebie wybrane kanały, np. Facebooka czy Instagrama. Czasami takie usługi mają w swojej ofercie copywriterzy.

Należy zapytać, co wchodzi w zakres takowych działań (np. czy dany specjalista samodzielnie dobiera zdjęcia/grafiki), a także jakie materiały będą potrzebne z Twojej strony, aby współpraca przebiegała jak najbardziej gładko i sprawnie.

Oczywiście nie wszystkich tych fachowców będziesz potrzebować ciągle - po uruchomieniu strony wsparcie programisty może być tylko doraźne, podobnie jak grafika. Natomiast pisanie tekstów, pozycjonowanie i prowadzenie profili społecznościowych to działania regularne i długofalowe, które zaczynają procentować po kilku miesiącach od ich rozpoczęcia.

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

05 grudzień 2018
14 listopad 2018

Komentarze