Firmowe konto TikTok!

01 maj 2019
Adrian

Warto, by dana firma była jak najbardziej rozpoznawalna dla ludzi w każdym wieku, dlatego powinna iść z duchem czasu i nowoczesnością. Letarg w temacie marketingu jest bowiem bardzo bolesny w skutkach i potrafi zupełnie zniweczyć wieloletnie starania.

Wiele lat temu modna była Nasza-Klasa, później Facebook, chwilę potem Snapchat. Aktualnie najsławniejszy jest Instagram, na którym dzielimy się zdjęciami i ewentualnie przypisujemy im historię. Jednak serca młodszych użytkowników na równi z nim podbija TikTok, który szturmem wdarł się do mainstreamu.

TikTok to co prawda aplikacja dla młodzieży, ale konta zaczynają zakładać powoli także osoby starsze oraz...firmy! Warto jak najszybciej założyć tam profil i kręcić - ta aplikacja polega na prezentowaniu filmów i klipów w ciekawy sposób.

W czym tkwi siła TikToka?

TikTok, kiedyś znany jako Musical.ly, od samego początku polegał na wstawianiu filmów na swój profil. Zarówno tych śmiesznych, jak i bardziej nostalgicznych czy sentymentalnych. To właśnie siła tej aplikacji, której nie ma żaden inny program dostępny na smartfonach. Jest pełen życia, wigoru i zabawy, której nie przekaże żadne zdjęcie czy tekst, dlatego filmy mogą w pewnym momencie wyprzeć inne środki przekazu.

Zamysł programu jest prosty. Wrzucając film na swój profil mamy kilka ciekawych narzędzi do wyboru, którymi możemy upiększyć swoje klipy. Między innymi chodzi tu o efekty wizualne oraz główny punkt programu - muzykę. Wśród setek dostępnych tytułów wybieramy taki, który doskonale dopasuje się z wgrywanym przez nas filmem. Może to być dynamiczny house do bardziej żwawej akcji, jak i subtelny śpiew do delikatniejszych filmów. Tu panuje pełna dowolność.

Po co TikTok mojej firmie?

TikTok to środek masowego przekazu i dopiero zaczyna być rozpoznawany w Polsce, tym samym warto założyć na nim konto tak szybko, jak tylko się da. W pewnym momencie liczba odbiorców zdecydowanie wzrośnie, a Ty jako właściciel nowoczesnej firmy będziesz miał zbudowaną rzeszę swoich wiernych fanów.

To bardzo, bardzo istotne. Rynek w pewnym momencie się nasyci, a fani będą wierni swoim ulubionym twórcom i nie będą poszukiwać nowych, choć może i ciekawszych. Góruje lenistwo i niechęć do zmian. Przekonały się o tym tysiące firm, które założyły swoje konta na Instagramie zbyt późno i dosłownie zaginęły w natłoku milionów aktywnych profili.

Co pokazać na TikToku?

TikTok polega na wstawianiu na swój profil filmów, więc siłą rzeczy należy wstawiać tam różne klipy. Jeśli pracujesz jako fryzjer, to wstaw na swój profil film ukazujący Twoje strzyżenie lub efekt końcowy - oczywiście za zgodą klienta. Jeśli z kolei świadczysz usługi kosmetyczne, zaprezentuj swój gabinet, pokaż siebie jako profesjonalną kosmetyczkę lub zaprezentuj swój zespół szerszej publiczności.

Pod swoje filmy podłóż muzykę dobrze dopasowaną do danej sytuacji. Generalnie warto pamiętać o jednym - filmy mają być profesjonalne tak bardzo, jak profesjonalna jest Twoja marka. Klipy będą dosadnie świadczyć o jakości Twoich usług czy towarów. Jeśli natomiast Twoja firma zajmuje się organizacją wesel od a do zet, wstaw kilka krótkich wideo, ukazujących urywki z najciekawszych momentów lub charakterystycznych dla Twojej działalności pomysłów, np. na dekoracje.

Profesjonalne czy amatorskie nagrania?

Wiele firm wynajmuje marki, które potrafią stworzyć filmowe dzieła i czasami warto skorzystać z ich wiedzy oraz doświadczenia. Co prawda jest to rozwiązanie dość drogie choć bywa opłacalne, dlatego warto je przemyśleć. Jeśli jednak zdecydujesz się na nagrywanie filmów osobiście, to zrób to dobrym telefonem, jakość nie może pozostawiać nic do życzenia. Cała reszta przyjdzie z czasem!

 

Znacie TikToka? Myśleliście o wykorzystaniu go w swojej działalności?

Adrian

Średnia

3.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

14 sierpień 2019

Komentarze