Instagram w branży ślubnej - zrób to z pomysłem!

11 listopad 2018
Anna Pietrasik

Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce i na świecie. Nic więc dziwnego, że jest tak szeroko wykorzystywany w marketingu. Pomaga budować świadomość marki, prezentować ofertę, inspirować odbiorców i… sprzedawać. A wszystko to za sprawą zdjęć i krótkich materiałów wideo dodawanych bezpośrednio ze smartfona.

Pytanie jednak, jak takiego Instagrama prowadzić? Oto kilka praktycznych porad.

Wybór motywu przewodniego

Najpierw należy zastanowić się, jaką strategię wybrać. Publikowane materiały nie powinny być przypadkowe. Dodawane zdjęcia i filmy mogą mieć charakter:

  • bezpośrednio sprzedażowy - kiedy prezentowane są konkretne produkty lub usługi, oferty specjalne, zniżki, itp. (przykłady: weselne fryzury, kolekcje koszul, bukiety czy krótkie filmiki ze ślubów);
  • pośrednio sprzedażowy - czyli kanał sam w sobie nie sprzedaje, ale stanowi wartość dodaną do oferty (przykłady: grafiki z poradami dietetycznymi, ćwiczeniami bądź inspiracje dotyczące atrakcji dla gości weselnych).

Oczywiście strategie można co jakiś czas zmieniać lub umiejętnie je przeplatać (może przydać się tutaj pomoc eksperta!).

Jakie zdjęcia/filmy publikować?

Ten punkt należy rozpatrywać w dwóch aspektach:

  • Jakość

    Zdjęcia/filmy mogą być robione smartfonem lub aparatem cyfrowym. W tym drugim wypadku należy jednak pamiętać, by zapewnić sobie dostęp do nich z poziomu telefonu, np. poprzez aplikację Google Photos lub Dropbox. Rzecz jasna wszystkie publikowane zdjęcia i filmy powinny być dobrze doświetlone i wyraźne. Warto zadbać o ich czytelność i przejrzystość, ponieważ Instagram przeglądany jest zwykle na małych ekranach urządzeń mobilnych.

  • Rozmiar

    Minimalne wymagania to:

    - 1080 x 1080 px dla zdjęć i filmów kwadratowych,
    - 1080 x 608 px dla zdjęć poziomych (pejzażowych) i 1800 x 945 px dla poziomych filmów,
    - 1080 x 1350 px dla zdjęć pionowych (portretowych) i 864 x 1080 px dla pionowych filmów,
    - 1080 x 1920 px dla instastories, czyli 15-sekundowych filmików dostępnych dla obserwujących tylko przez 24 godziny.

Podpisy do zdjęć

Czasem zdjęcie wyraża więcej niż 1000 słów, innym razem trzeba mu trochę pomóc odpowiednim komunikatem - sprzedażowym bądź nie, w zależności od tego, jaki motyw przewodni został wybrany (patrz: punkt 1.). Wystarczy jedno lub kilka zdań.

Uwaga: pod zdjęciami nie można dodawać aktywnych linków do stron!

Wybór hashtagów

Hashtagi stanowią uzupełnienie podpisu i są o tyle istotne, że dzięki nim użytkownicy Instagrama są w stanie odnaleźć Twoje zdjęcia i filmy. W branży ślubnej warto postawić na popularne hashtagi polskie (z polskimi znakami i bez) i angielskie, wśród nich: #ślub, #ślubneinspiracje, #miłość, #zaręczyny, #weddingphotography, #pannamłoda, #brideandgroom, #fotografślubny, #weddingday, #bukietślubny, #panmłody, #polishgirl, #wesele, itp.

Oczywiście hashtagi powinny być dopasowane do zdjęcia i nie może ich być więcej niż 30 w jednym poście.

Interakcje z innymi

Jeżeli chcesz zaczepić inny profil, np. z dużą liczbą obserwujących, lub samemu skierować uwagę na jakąś zaprzyjaźnioną markę - możesz oznaczyć ją na samym zdjęciu lub pod nim (jako element podpisu), poprzedzając nazwę “@”, np. @annakowalskafoto.

Ważne też, by lubić i komentować materiały zamieszczane przez swoich potencjalnych klientów. Można je znaleźć pod konkretnymi hashtagami, np. #slub2019.

Świetnym sposobem na budowanie wizerunku i interakcje z innymi są też relacje na żywo - w zależności od branży np. z sesji fotograficznej lub pokazu fajerwerków na weselu (za zgodą młodych, rzecz jasna!).

***

BONUS: Instagramowe działania na poziomie amatorskim można prowadzić samemu, jednak by zwiększyć ich efektywność - warto zaangażować fachowca.

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

28 sierpień 2019
19 sierpień 2020

Komentarze