Jak założyć profil na IGTV? Jak opublikować swój pierwszy film?

29 lipiec 2020
Maria Wawrzykowska

Wideo w sieci zdobywa od lat popularność. I od lat jest to tendencja wzrostowa. Dlatego warto szukać swojego miejsca w sieci, gdzie będzie się publikować treści wideo.

Zachęcam do zapoznania się z nowym rodzajem telewizji - Instagram TV. 

Co to jest IGTV?

IGTV to inaczej telewizja na Instagramie. 

Czym różni się od Instagram Stories? Przede wszystkim czasem prezentowania filmów. IGTV pozwala na zamieszczenie filmów od 15 sekund do 10 minut. Jest to niejako alternatywa dla YouTube także dlatego, że na IGTV możemy zamieszczać filmy pionowe. 

A jak wiadomo - Instagram opiera się głównie na pionowych kadrach. Te, jak twierdzą specjaliści, są coraz chętniej używane przed użytkowników w sieci. Podobno są bardziej intuicyjne, gdy używamy do przeglądania sieci telefonów. I dlatego właśnie, znając upodobania Internautów, Instagram wprowadził możliwość oglądania filmów w pionie i to dłuższych niż do tej pory. 

Do czego wykorzystać IGTV?

IGTV to świetny sposób na zaprezentowanie swojej oferty za pomocą dłuższych, niż do tej pory, filmów. Zastanów się w jaki sposób możesz zaprezentować to co robisz na IGTV?

Poniżej zamieszczam kilka przykładów.

Prezentacja produktów lub usług

Do tej pory pokazywanie swoich produktów/usług wymagało wprawy i szybkiego mówienia. 15 sekund to za mało, by powiedzieć wszystko co się chce na temat swojej oferty. Dlatego najczęściej był to cały zestaw filmów podzielonych na 15-sekundowe filmiki, zapisane w jedną relację na profilu.

Teraz można zrobić prezentacje dla każdego produktu i umieścić ją na swoim Instagramie na kanale IGTV. Każdy, kto będzie zainteresowany - może obejrzeć film. Z pewnością jest to ułatwienie dla tych, którzy lubują się w prezentacjach wideo. 

Oferta w formie pokazu slajdów

Firmy prześcigają się w pomysłach jak ciekawie, inaczej, oryginalniej zaprezentować siebie i to, co robimy. Dlatego forma wideo jest z pewnością odpowiedzią na to, by pokazać więcej, inaczej.

Jeśli jesteś twórcą, który zna się na montażu filmów, z pewnością docenisz ten kanał. 

Filmy Q&A - pytanie i odpowiedź

Zbierz pytania od swoich fanów i w jednym miejscu na nie odpowiedz.

Mogą to być informacje o tym jak wygląda współpraca z Tobą albo typowe poradniki - jak przygotować się na sesje, ile przymiarek będzie w cenie sukni, jak zamówić tort w Twojej cukierni, etc. 

Odpowiedź na najczęściej zadawane pytania

Ta forma może w ciekawy sposób pomóc w prezentacji usługi lub produktu.

Jeśli prowadzisz salon sukni ślubnych możesz stworzyć cały film poświęcony przygotowaniom do pierwszej przymiarki suki. To z pewnością spodoba się pannom młodym, które będą chciały odwiedzić Twój salon. 

Cykliczne pytania od fanów 

Ta propozycja może spodobać się tym, którzy mają spore grono swoich fanów w sieci.

Można raz w miesiącu zebrać wszystkie pytania, które pojawiają się pod komentarzami, w Instagram Stories podczas ankiet, w wiadomościach prywatnych. Film z odpowiedziami nagrywacie i wrzucacie u siebie na profil. 

Zamieszczanie webinarów czy pogadanek

To jest świetny pomysł, by pokazać swoje przemyślenia na dany temat, podzielić się wiedzą z fanami lub opowiedzieć o swojej pracy. 

Backstage Waszej pracy

Film pokazujący kulisy tego, co robicie. Oczywiście jeśli macie chęć pokazać więcej niż w 15 sekundowej relacji. 

Film promocyjny

Macie nagrany piękny promocyjny film i chcecie się nim podzielić także na Insta? Wrzućcie go na IGTV!


Podsumowując, IGTV to kolejny kanał, w którym możecie zaprezentować siebie, swoje usługi czy produkty. Zadbajcie o ten profil, póki jeszcze jest to dość nowa i świeża sprawa. Dzięki temu możecie wyprzedzić konkurencję i wykorzystać IGTV do promocji swojej firmy. 

Jak założyć profil IGTV?

Założenie profilu jest bardzo łatwe i intuicyjne.

Możecie to zrobić w 3 krokach.

  1. Wejdźcie na Instagram - w prawym górnym rogu pojawia się ikonka IGTV. Kliknijcie w nią. W ten sam sposób możecie przeglądać IGTV u innych twórców.
  2. Na środku ekranu, po prawej stronie, znajduje się ikona koła zębatego - kliknijcie w nią. Pojawia się „utwórz kanał”. Klikamy, by go utworzyć.
  3. Brawo - kanał utworzony. A teraz trzeba coś na nim zamieścić. 

 

 

Jak dodać swój pierwszy film na IGTV?

Założenie profilu na IGTV jest równie proste, co umieszczenie na nim pierwszego filmu. 

I znowu wystarczą 3 kroki.

  1. Wejdź na Instagram i na IGTV. Kliknij na swoje zdjęcie profilowe. Na środku ekranu, po prawej stronie, pojawi się plus (+). Klikając na + zostaniemy przekierowani do filmów, które mamy zapisane w pamięci telefonu. 
  2. Wybieramy nasz film, który chcemy opublikować. Możemy dodać tytuł, opis do filmu. Ciekawą opcją jest edycja miniatury, która będzie wyświetlała się odbiorcom. Możemy zadecydować czy będzie to wybrane przez nas zdjęcie z dostępnych w telefonie. Albo klatka z filmu, który chcemy zamieścić. 
  3. Publikujemy nasz film. W zależności od długości dodawanie filmu może chwilę potrwać. Po opublikowaniu pierwszego filmu na Waszym profilu na Instagramie pojawia się ikona IGTV. I teraz każdy, kto Was odwiedzi, może oglądać przesłane przez Was filmy. 

 

Mam nadzieję, że IGTV spełni oczekiwania tych z Was, którzy szukali kolejnego miejsca do prezentacji swojej oferty. 

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

16 październik 2019
30 październik 2019

Komentarze