Instagram dla początkujących - zakładanie i uzupełnianie profilu

20 listopad 2018
Anna Pietrasik

Instagram to potężne narzędzie do promocji swojego biznesu - szczególnie w branży ślubnej. Umożliwia dzielenie się zdjęciami, krótkimi materiałami wideo oraz prowadzenie relacji na żywo. Pozwala też na dość precyzyjne dotarcie do wybranej grupy potencjalnych klientów.

Najpierw jednak trzeba zarejestrować konto w aplikacji i odpowiednio uzupełnić profil. Jak to zrobić? Oto krótki przewodnik dla początkujących - krok po kroku.

Jak założyć i uzupełnić profil na Instagramie?

1. Ściągnij aplikację Instagram na swój telefon

  • Niezależnie od tego, czy masz iPhone’a, smartfona z Androidem czy Windows Phone - Instagram jest dostępny dla każdego z tych systemów operacyjnych.

2. Otwórz aplikację i wybierz opcję rejestracji konta

  • Możesz się zarejestrować przy użyciu numeru telefonu lub adresu e-mail - wybierz formę, która najbardziej Ci odpowiada.
  • Dodaj swoje imię i nazwisko lub nazwę biznesu, a następnie utwórz hasło. Następnie przejdź dalej i zaznacz, że masz ukończone 18 lat. Możesz też połączyć się z Facebookiem lub pominąć ten krok, a także wybrać znajomych, których powiadomisz o swoim nowym koncie.
  • Kolejnym krokiem jest dodanie zdjęcia profilowego - w przypadku prowadzenia własnej działalności, najlepiej dodać logotyp (lub część logotypu) firmy.
  • Aplikacja zapyta Cię też, czy zapisać na telefonie dane do logowania - zgódź się, jeżeli nie chcesz za każdym razem przechodzić przez proces wprowadzania nazwy użytkownika i hasła.

3. Wybierz na początek kilka kont do obserwowania z proponowanej listy

  • Instagram zaproponuje Ci całą listę kont do śledzenia. Możesz wybrać od razu kilka z nich. Nie jest to jednak konieczne. Zawsze możesz kliknąć “Gotowe” i przejść do swojego konta, a nad wyborem śledzonych profili zastanowić się na spokojnie później.

4. Kliknij w swoje logo/zdjęcie (prawy dolny róg), aby przejść do profilu, a następnie wybierz przycisk “Edytuj profil”

  • Teraz możesz zmienić nie tylko nazwę konta, ale i nazwę użytkownika. Nie szalej - postaw na coś związanego bezpośrednio z Twoim biznesem, by łatwiej było Cię odnaleźć (np. DomWeselnyStokrotka).
  • Dodaj odnośnik do swojej strony internetowej - to bardzo ważne, ponieważ jest to jedyny aktywny link, na który pozwala aplikacja. Pod postami nie można dodawać klikalnych linków.
  • Dodaj krótką informację o firmie. Wystarczy kilka słów - napisz, czym się zajmujesz i jakie produkty/usługi oferujesz.
  • Kliknij opcję “Wypróbuj narzędzia biznesowe na Instagramie”, by uzyskać dostęp do szerszego profilu firmy (gdzie będziesz mógł dodać m.in. swoją lokalizację oraz przycisk umożliwiający szybki kontakt). Będziesz mógł także skorzystać z dostępu do rozbudowanych statystyk dotyczących prowadzonych działań oraz narzędzi pozwalających na rozpoczęcie płatnej kampanii reklamowej. Następnie możesz połączyć swoje konto ze stroną firmową na Facebooku - zrób to, jeżeli takową posiadasz. W kolejnym kroku wybierz odpowiednią kategorię swojego profilu, np. Lokalne firmy - Hotele i noclegi.

5. To wszystko!

  • Tak uzupełniony profil stanowi fantastyczną wizytówkę Twojej działalności i pozwala potencjalnym klientom szybko Cię odnaleźć.

Bonus

Oczywiście nie zapomnij również o dodaniu kilku pierwszych postów, mając na uwadze zasady, o których pisałam w jednym z poprzednich artykułów. Sam uzupełniony profil to nie wszystko - teraz należy o niego regularnie dbać, utrzymując stały kontakt ze swoimi obserwującymi.

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

24 kwiecień 2019

Komentarze