Jak pisać teksty “O nas”? Porady i przykłady

06 styczeń 2019
Anna Pietrasik

Czy wiesz, że… sekcja “O nas” na Twojej stronie internetowej też może sprzedawać…? To nie miejsce na suchy tekst o historii firmy, z datami i informacjami ważnymi wyłącznie dla jej prezesa. Tutaj również można zaprezentować się w taki sposób, by zjednać sobie sympatię odbiorców.

Ważny jest jednak zarówno pomysł, jak i jego wykonanie, dlatego - w zależności od potrzeb - warto zasięgnąć pomocy tekstera (copywritera) oraz, ewentualnie, grafika.

Jeżeli jednak chcesz zająć się stworzeniem treści do zakładki “O nas” na własną rękę - być może pomogą Ci poniższe porady.

Opowiedz historię!

Ludzie uwielbiają opowieści. Przedstawienie w ten sposób historii firmy pozwoli potencjalnemu klientowi zidentyfikować się z jej bohaterami i nawiązać z nimi więź. Wtedy chętniej skorzystają z proponowanych usług czy produktów. Prawie każdą historię można opowiedzieć wedle najprostszego schematu:

  • Jeszcze w XXXX roku nie wiedzieliśmy, że wydarzy się coś szczególnego…
  • Niespodziewane wydarzenie kilka miesięcy później zmieniło nasze życie o 180 stopni…
  • To sprawiło, że zdecydowaliśmy się założyć biznes…
  • Nie było łatwo, ale…
  • W końcu się udało i teraz możemy…

 
Czyli:
zwyczajne życie =>  nagły zwrot akcji => szczęśliwe zakończenie, które przynosi korzyść klientom

Przedstawienie zespołu

Pamiętaj, że za każdym biznesem stoją konkretne osoby. Nie warto pozostawać w cieniu - szczególnie w branży ślubnej, gdzie zaufanie ma ogromne znaczenie. Przedstaw siebie i swój zespół (jeżeli go masz) lub chociaż kilka kluczowych osób, z którymi zwykle kontaktują się klienci. Niech każdy sam napisze o sobie kilka słów - jakie ma doświadczenie, czym się interesuje, co sprawiło, że zajmuje się tym, a nie innym.

Dołącz też zdjęcia - nie kupione w jakimś internetowym banku zdjęć (albo - nie daj Boże! - ściągnięte z Google), ale prawdziwe i aktualne fotografie przedstawiające Ciebie i Twoich pracowników.

Pozytywne opinie klientów

Mogłoby się wydawać, że to przereklamowane, a jednak zwiększa szanse na to, że ktoś zdecyduje się skorzystać z Twojej oferty. Szczególnie na lokalnym rynku, gdzie ludzie znają się nawzajem. Jeżeli pani Kasia zamówiła tort weselny w cukierni Słodka Dziurka i była zachwycona, to może ja też spróbuję? Elegancka kobieta, pewnie ma dobry gust i smak. - tak to działa! Poproś kilku swoich najlepszych klientów o 1-3 zdania na Twój temat i zaprezentuj ich rekomendacje na stronie.

Media

Ktoś o Tobie napisał? Nagrał materiał wideo? Wypowiedziałeś się jako ekspert branżowy dla jakiegoś magazynu? A może sam opublikowałeś artykuł w zaprzyjaźnionym serwisie? Pochwal się tymi materiałami! Możesz podać linki wraz z krótkim opisem, co się pod nimi znajduje, albo np. dodać pliki do ściągnięcia dla chętnych (np. z ciekawymi prezentacjami).

Korzyści dla klienta

W każdej z powyższych sekcji ważny jest także sposób przedstawienia informacji. Wszystko możesz bowiem napisać gorzej lub lepiej:

  • Jestem makijażystką - wykonuję ślubne makijaże. (gorzej)
    W każdej twarzy staram się dostrzec to, co najlepsze - eksponując jej zalety i tuszując ewentualne niedoskonałości. Tym właśnie charakteryzuje się doskonały makijaż. (lepiej)
  • Wykonuję torty weselne na zamówienie. (gorzej)
    Cieszą oko i niebiańsko rozpływają się w ustach… Piekę torty, które urzekają weselnych gości i… doskonale prezentują się na fotografiach! (lepiej)

Co łączy pogrubione fragmenty? To, że skupiają się na korzyściach dla klienta. Nawet mówiąc o sobie, możesz dać odbiorcy do zrozumienia, że to on jest w centrum uwagi - i to na spełnieniu jego wymagań najbardziej Ci zależy.

Jak więc łatwo zauważyć - tekst “O nas” także potrafi zdobywać klientów. Warto o tym pamiętać, by nie zmarnować jego potencjału.

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

16 styczeń 2019
18 październik 2018

Komentarze