Jak pisać teksty “O nas”? Porady i przykłady
Czy wiesz, że… sekcja “O nas” na Twojej stronie internetowej też może sprzedawać…? To nie miejsce na suchy tekst o historii firmy, z datami i informacjami ważnymi wyłącznie dla jej prezesa. Tutaj również można zaprezentować się w taki sposób, by zjednać sobie sympatię odbiorców.
Ważny jest jednak zarówno pomysł, jak i jego wykonanie, dlatego - w zależności od potrzeb - warto zasięgnąć pomocy tekstera (copywritera) oraz, ewentualnie, grafika.
Jeżeli jednak chcesz zająć się stworzeniem treści do zakładki “O nas” na własną rękę - być może pomogą Ci poniższe porady.
Opowiedz historię!
Ludzie uwielbiają opowieści. Przedstawienie w ten sposób historii firmy pozwoli potencjalnemu klientowi zidentyfikować się z jej bohaterami i nawiązać z nimi więź. Wtedy chętniej skorzystają z proponowanych usług czy produktów. Prawie każdą historię można opowiedzieć wedle najprostszego schematu:
- Jeszcze w XXXX roku nie wiedzieliśmy, że wydarzy się coś szczególnego…
- Niespodziewane wydarzenie kilka miesięcy później zmieniło nasze życie o 180 stopni…
- To sprawiło, że zdecydowaliśmy się założyć biznes…
- Nie było łatwo, ale…
- W końcu się udało i teraz możemy…
Czyli:
zwyczajne życie => nagły zwrot akcji => szczęśliwe zakończenie, które przynosi korzyść klientom
Przedstawienie zespołu
Pamiętaj, że za każdym biznesem stoją konkretne osoby. Nie warto pozostawać w cieniu - szczególnie w branży ślubnej, gdzie zaufanie ma ogromne znaczenie. Przedstaw siebie i swój zespół (jeżeli go masz) lub chociaż kilka kluczowych osób, z którymi zwykle kontaktują się klienci. Niech każdy sam napisze o sobie kilka słów - jakie ma doświadczenie, czym się interesuje, co sprawiło, że zajmuje się tym, a nie innym.
Dołącz też zdjęcia - nie kupione w jakimś internetowym banku zdjęć (albo - nie daj Boże! - ściągnięte z Google), ale prawdziwe i aktualne fotografie przedstawiające Ciebie i Twoich pracowników.
Pozytywne opinie klientów
Mogłoby się wydawać, że to przereklamowane, a jednak zwiększa szanse na to, że ktoś zdecyduje się skorzystać z Twojej oferty. Szczególnie na lokalnym rynku, gdzie ludzie znają się nawzajem. Jeżeli pani Kasia zamówiła tort weselny w cukierni Słodka Dziurka i była zachwycona, to może ja też spróbuję? Elegancka kobieta, pewnie ma dobry gust i smak. - tak to działa! Poproś kilku swoich najlepszych klientów o 1-3 zdania na Twój temat i zaprezentuj ich rekomendacje na stronie.
Media
Ktoś o Tobie napisał? Nagrał materiał wideo? Wypowiedziałeś się jako ekspert branżowy dla jakiegoś magazynu? A może sam opublikowałeś artykuł w zaprzyjaźnionym serwisie? Pochwal się tymi materiałami! Możesz podać linki wraz z krótkim opisem, co się pod nimi znajduje, albo np. dodać pliki do ściągnięcia dla chętnych (np. z ciekawymi prezentacjami).
Korzyści dla klienta
W każdej z powyższych sekcji ważny jest także sposób przedstawienia informacji. Wszystko możesz bowiem napisać gorzej lub lepiej:
- Jestem makijażystką - wykonuję ślubne makijaże. (gorzej)
W każdej twarzy staram się dostrzec to, co najlepsze - eksponując jej zalety i tuszując ewentualne niedoskonałości. Tym właśnie charakteryzuje się doskonały makijaż. (lepiej) - Wykonuję torty weselne na zamówienie. (gorzej)
Cieszą oko i niebiańsko rozpływają się w ustach… Piekę torty, które urzekają weselnych gości i… doskonale prezentują się na fotografiach! (lepiej)
Co łączy pogrubione fragmenty? To, że skupiają się na korzyściach dla klienta. Nawet mówiąc o sobie, możesz dać odbiorcy do zrozumienia, że to on jest w centrum uwagi - i to na spełnieniu jego wymagań najbardziej Ci zależy.
Jak więc łatwo zauważyć - tekst “O nas” także potrafi zdobywać klientów. Warto o tym pamiętać, by nie zmarnować jego potencjału.