Blog dla salonu sukien ślubnych: dlaczego warto + 5 pomysłów na motyw przewodni

03 luty 2019
Anna Pietrasik

Prowadzenie bloga dla salonu sukien ślubnych może wydawać się działaniem pozbawionym większego sensu. Przyszłe panny młode nie stają się (z reguły) stałymi klientkami, trudno więc budować wokół salonu społeczność wiernych czytelniczek.

A jednak umiejętnie prowadzony blog może stworzyć doskonałe podwaliny pod przyszły sukces biznesu - i to z kilku powodów:

  • Przyczynia się do zaistnienia marki w sieci, bo dobrze przygotowane treści potrafią wygenerować spory ruch na stronie.
  • Buduje świadomość marki - i to nawet wśród tych, którzy nie są potencjalnymi klientami, jednak mogą polecić firmę osobom zainteresowanym.
  • Kreuje wizerunek marki jako eksperta w branży.

Warto jednak pamiętać, że prowadzenie bloga powinno być sprzężone zarówno z dystrybucją (w tym płatną promocją) publikowanych treści, np. w mediach społecznościowych, oraz pozycjonowaniem strony. Nie od razu jednak Rzym zbudowano - to wysiłki, które dopiero w długim okresie (co najmniej kilku miesięcy) przynoszą wymierne rezultaty. Czyli podsumowując:

BLOG + PROMOCJA + POZYCJONOWANIE = PRZYSZŁY SUKCES

Oczywiście każde z tych działań można teoretycznie prowadzić samemu, jednak w praktyce warto zainwestować w pomoc ekspertów. Oszczędności wynikające z samodzielnej pracy szybko okazują się tylko pozorne, ponieważ bez doświadczenia para zwykle idzie w gwizdek, a wysiłki nie przynoszą efektów.

To jednak temat na osobny artykuł. Dziś będzie o samym pomyśle na bloga dla salonu sukien ślubnych. Tak, żeby nie było sztampowo.

5 pomysłów na motyw przewodni

1. Blog o dodatkach do sukni ślubnej

Nie o samych sukniach - to zbyt oczywiste i mało interesujące. Blog powinien oferować jakąś wartość dodaną: rozwiązywać problemy i podpowiadać rozwiązania, budując tym samym zaufanie.

Przykładowe tematy:

  • Kolorowe buty do sukni ślubnej - nasze propozycje
  • W czym do ślubu: wianek czy welon?

 

2. Posty w formie krótkich opowieści o wybranych sukienkach i ich właścicielkach

Tutaj potrzebny jest doświadczony copywriter, który nawet zwykłą historię przekuje w niezwykłą opowieść: wzruszającą, wciągającą, angażującą. Ważne, by wywoływać emocje, a czytelniczki nie mogły się doczekać następnego opowiadania.

Przykłady postów:

  • Historia tajemniczego haftu na tylnej kokardzie
  • Od prababci do prawnuczki - jak jedna sukienka połączyła pokolenia

 

3. Blog na temat historii mody ślubnej - z archiwalnymi zdjęciami i inspiracjami dla współczesnych Panien Młodych

To propozycja dla salonu z tradycjami lub takiego, którego właściciele mają żyłkę odkrywcy. Bo niezależnie od umiejętności copywritera - blog powinien również współgrać z charakterem biznesu i ludzi, którzy za nim stoją.

Sugerowane tematy:

  • Moda ślubna lat 60. - co warto z niej zaczerpnąć?
  • Najpiękniejsze suknie międzywojnia

 

4. Blog z poradami i pomysłami na suknię ślubną po ślubie - przeróbki, ciekawe zastosowania

To blog stanowiący sposób na przyciągnięcie nie tylko przyszłych panien młodych i świeżo upieczonych żon, ale i wszystkich tych, którzy lubią dawać starym rzeczom nowe życie.

Przykładowe teksty:

  • Fantastyczna przemiana sukni ślubnej w koktajlową!
  • Jak zmienić kolor sukienki? 3 niezawodne sposoby.

 

5. Blog prowadzony z humorem: zabawne anegdoty, zakulisowe historie, wpadki i minidialogi z klientami

Nie od dziś wiadomo, że wywoływanie uśmiechu wzbudza sympatię i sprawia, że markę chce się poznać lepiej. Dobrze opowiedziane historie są też chętnie podawane dalej.

Przykłady:

  • ...i wtedy wchodzi ona - cała na musztardowo. Czyli o przyszłej teściowej słów kilka.
  • Ślub prawie odwołany: historia jednej literówki

 

Bonus

Na koniec sugestia, jakich tematów na pewno warto się wystrzegać:

  • aktualności (nudnych informacji o powiększeniu załogi, zmianach w cenniku, itd. - na to jest miejsce gdzie indziej),
  • oczywistości (w tym powielania tematów oklepanych i podpatrzonych na innych blogach)
  • pejoratywności (np. postów szkalujących konkurencję - nie tędy droga).

 

To wskazówka uniwersalna - niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu. Blog ma być pozytywny i sprawiać, że odbiorcom chce się do niego wracać. Nawet i po ślubie.  

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

Komentarze