Zaczynasz działalność w branży ślubnej? Sprawdź, jak promować się w internecie!

23 grudzień 2018
Anna Pietrasik

Początki bywają trudne w każdej branży - wiele rzeczy jest nowych i wymagających nauki. Promocja w internecie jest zwykle jedną z nich. Ma jednak szczególne znaczenie w branży ślubnej, bo grupa docelowa obejmuje głównie osoby młode, dla których załatwianie wszystkiego w sieci jest zupełnie naturalne.

Należy więc zadbać o swoją widoczność w internecie, by dać się odnaleźć potencjalnym klientom. Od czego jednak zacząć i na co położyć nacisk? Oto krótka ściąga.

Strona internetowa

Obecnie absolutna podstawa. Nie musi być rozbudowana - może to być tylko strona-wizytówka, bez żadnych podstron. Powinna mieć kilka podstawowych sekcji:

  • Oferta - czyli czym firma się zajmuje, jakie produkty/usługi oferuje i ew. w jakich cenach (choć nie jest to koniecznie - wycena może być zawsze indywidualna).
  • O nas - krótka informacja o samej firmie, jej założycielach, wartościach, którymi się kieruje, wyróżnikach marki na rynku…
  • Kontakt - czyli adres mailowy i/lub numer telefonu, adres firmy (jeżeli działa stacjonarnie) + informacja, w jakich godzinach można się kontaktować.


Potrzebni specjaliści:

  • grafik + 1 programista lub firma, która zajmuje się tworzeniem stron www,
  • tekster (copywriter), który zadba o przygotowanie dobrych treści na stronę.

 

Blog firmowy

Prowadzenie bloga pomaga w pozycjonowaniu strony (która dzięki temu ma szansę piąć się w górę w wynikach wyszukiwania), a także sprawia, że marka buduje swój wizerunek jako eksperta w branży. Tutaj ważne są:

  • pomysł na artykuły i spójność treści (jeden styl, dobrze dobrana tematyka, itd.),
  • regularność publikacji (np. 1-2 posty na tydzień),
  • brak nachalnej reklamy - blog ma promować markę jedynie pośrednio.

Potrzebni specjaliści:

  • dobry tekster, który zadba o pomysł na bloga, architekturę informacji i samo tworzenie treści;
  • ewentualnie grafik (do zdjęć lub ilustracji) - choć wielu copywriterów oferuje również dobranie odpowiednich obrazków np. z darmowych banków zdjęć.

 

Media społecznościowe

Media społecznościowe służą do bieżącej, codziennej komunikacji z klientami aktualnymi bądź potencjalnymi. Można w nich prezentować bieżąca ofertę, ciekawe inspiracje oraz aktualności z życia firmy. W branży ślubnej najpopularniejsze kanały społecznościowe to:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Pinterest.

Przy czym należy pamiętać, że lepiej skupić się na 1-2 kanałach i prowadzić je solidnie, niż wybrać wszystkie możliwe i nie mieć czasu na regularne publikacje w żadnym z nich.

Potrzebny specjalista: ekspert ds. mediów społecznościowych.

SEO

Czyli pozycjonowanie strony w celu osiągnięcia przez nią jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy, np. “organizacja ślubów Warszawa” czy “fryzury ślubne Olsztyn”.

Tutaj nie obędzie się bez doświadczonego specjalisty SEO lub całej agencji. To oni zoptymalizują stronę firmową, dobiorą odpowiednie frazy i poprowadzą działania, których efekt będzie widoczny po upływie co najmniej kilku miesięcy.

Artykuły sponsorowane i gościnne

Nowych klientów sprowadzają także publikacje w branżowych serwisach, eksperckie wypowiedzi w ramach różnego rodzaju artykułów i raportów, a także gościnne wpisy na innych blogach. Np. cukiernia robiąca weselne torty może postarać się o współpracę z blogerką specjalizującą się w wypiekach i opublikować na jej blogu ekspercki tekst o tortach - bez reklamy, za to z linkiem do swojej strony.

Współpraca tego typu może być:

  • odpłatna (konkretna kwota lub barter, np. post za post)
  • darmowa (autorowi bloga może zależeć przede wszystkim na wartościowych treściach, bo sam zarabia na czymś innym).

Zawsze zatem należy zapytać o model rozliczenia.

Potrzebni specjaliści:

  • ekspert ds. marketingu lub PR (choć o współpracę można się także postarać samemu),
  • tekster, który stworzy dobry artykuł.

Promocja krzyżowa

To wzajemna promocja prowadzona przez dwie niekonkurencyjne marki, np. stylistę i fryzjera, krawca i szewca, organizatorkę wesel i zespół muzyczny. Polega m.in. na promowaniu swoich usługi w mediach społecznościowych i na stronie www czy oferowaniu wpisów gościnnych na blogu. Tak współpracować można z wieloma podmiotami, a im będzie ich więcej, tym bardziej potrzebny będzie specjalista ds. marketingu i PR, aby koordynować takowe działania.

Średnia

3.7

Oceń mój artykuł

Zobacz także

20 listopad 2018
16 styczeń 2019

Komentarze