Przez te błędy firmy upadają!

10 lipiec 2019
Maria Wawrzykowska

W każdym mieście są takie nazwiska w branży ślubnej, które znają wszyscy. Jeśli para szuka sukni - idzie do salonu X, a gdy szuka zespołu - dzwoni do Y.

Taka pozycja to marzenie niejednej osoby, która zaczyna działać w branży. 

A co zrobić, gdy ktoś już jest na takiej pozycji? Czy to oznacza jednak, że zawsze tak będzie? Co zrobić, by sukces trwał?

Najczęściej popełniane błędy

Wróćmy na chwilę do tych znanych nazwisk. W branży ślubnej, czy to lokalnie, czy ogólnopolsko, jest mnóstwo firm i twórców, którzy osiągneli sukces, są rozpoznawalni i rozchwytywani przez pary młode. Nie jest to jednak pozycja dana raz na zawsze. 

Wiele wspaniałych firm już dawno wypadło z rynku i to nie tylko dlatego, że przestali na nim działać. Niektórzy popełnili wiele błędów, które spowodowały, że prawie nikt o nich nie pamięta. 

Jakie to są błędy? 

Brak rozwoju

nawet najlepsi potrzebują ciągłego rozwijania swoich umiejętności. Inwestowanie w siebie, poprzez chodzenie na szkolenia czy warsztaty, to podstawa. Inwestowanie w nowy sprzęt, który pozwoli na urozmaicenie oferty i udoskonalenie swojego warsztatu - to także punkt obowiązkowy. Branża zmienia się dynamicznie. To, co było nowością wczoraj, dziś może być już echem przeszłości. Dlatego rękę trzeba trzymać na pulsie cały czas, bo inaczej szybko można trafić do tych zapomnianych. 

Brak śledzenia trendów

branża ślubna mocno osadzona jest w aktualnych trendach. Lekceważenie tego może powodować pozostawanie w tyle, odstawanie od konkurencji, która świetnie rozumie potrzeby rynku i słucha par młodych. I nie chodzi tu o to, by ślepo podążać za tym, co aktualnie modne.

Trzeba znaleźć ten złoty środek, który pozwoli nam zachować własny styl, a jednocześnie sprawić, by był od i ponadczasowy, i trendy. Bez tego łatwo trafić na listę zapomnienia. 

Brak doceniania konkurencji

wiara we własne możliwości i umiejętności jest bardzo potrzebna do prowadzenia biznesu. Jednak pokora i umiejętność obserwowania konkurencji jest równie ważna. Szczególnie, gdy na horyzoncie pojawiają się młodzi, mało doświadczeni, ale bardzo zdeterminowani przedsiębiorcy. Ich świeże pomysły, wielka chęć działania i nierzadko bardzo dobra znajomość oczekiwań par młodych są ich ogromnym atutem. Zamiast „a co ona tam wie” może lepiej zacząć przyglądać się „co ona tam wymyśla”. Szukanie inspiracji to w końcu ważna część pracy w kreatywnych zawodach. 

Stara strona internetowa

brak aktualizowania treści na stronie www, stara galeria czy strona sprzed 10 lat niestety nie świadczy o profesjonalizmie...

Wręcz przeciwnie. Może dać podstawy do stworzenia, że ktoś już chyba zaprzestał działać, skoro nie dba o swoją wizytówkę w sieci. 

Nieobecność w mediach społecznościowych

podobno, gdy firmy nie ma na Facebooku lub Instagramie - to nie istnieje. I coś w tym jest. Media społecznościowe są najszybszym źródłem informacji o przedsiębiorcy. A jeśli ten nie dba o media społecznościowe, których użytkownicy pokrywają się z grupą docelową branży ślubnej - to znaczy, że o tym nie wie lub nie chce wiedzieć. W takim razie pary też nie chcą szukać kogoś, kto tak się chowa. I dlatego znajdują tych z branży, którzy wiedzą jak potężnym narzędziem są media społecznościowe. 

Lekceważenie klienta

nadmiar klientów u niektórych prowadzi do rozleniwienia. Po co się starać, skoro klienci są. Przecież jak nie Ci - to następni. Brak odpisywania na e-maile z zapytaniem o ofertę. Brak odbierania telefonów, oddzwaniania. Nie dotrzymywanie umów, lekceważenie ustaleń… Lista jest niestety długa i nieprzyjemna. A potem przychodzi refleksja - co się stało, że jest tyle negatywnych opinii? Gdzie te tłumy klientów? I zwykle jest już za późno na działania.  

Takie działania spowodowały upadek niejednej firmy. Niejedno znane nazwisko zostało zapomniane, bo zgubiła je pycha. Niech to będzie ostrzeżenie dla każdego, by dawać z siebie 100% nawet wtedy, gdy osiągnie się już sukces. 

Jak utrzymać się na fali sukcesu?

Jest kilka rzeczy, które warto mieć na uwadze, jeśli chce się nie tylko osiągnąć, ale i utrzymać sukces.

To kilka z nich:

  • Dbanie o jakość obsługi klienta
  • Dbanie o jakość usług/produktów, które się oferuje
  • Docenianie konkurencji
  • Śledzenie trendów w branży
  • Dbałość o stronę www i media społecznościowe
  • Ciągły rozwój
  • Inwestowanie w siebie, pracowników, sprzęt

Każdemu z Was życzę sukcesu i utrzymania się na fali jak najdłużej się da. Powodzenia!

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

06 listopad 2018
24 luty 2019

Komentarze