Co nowego na Instagramie?

12 czerwiec 2019
Maria Wawrzykowska

O tym, że nie wolno nam się przyzwyczajać w mediach społecznościowych do stabilności, nauczyliśmy się już wielokrotnie, widząc wiele nowości na swoich kontach. 

Zmianie ulegają nie tylko algorytmy, ale i wygląd oraz funkcjonalności. Czas zatem przyzwyczaić się, że Instagram zmienia swoje oblicze. Niektórzy mają je już od dawna na swoim koncie, a inni - nadal na nie czekają. 

 Co się zmienia? I jak to wpłynie na funkcjonowanie firm na Instragramie? 

 Jakie czekają nas zmiany na Instagramie? Zapraszam na krótkie podsumowanie. 

Co zmieniło się na Instagramie?

Od kilku miesięcy Instagram testował i powoli wprowadzał zmiany. Niektórzy zetknęli się już z nowym kontem i próbują odnaleźć się w nowej instagramowej rzeczywistości. 

Co się zmieniło? (czerwiec 2019)

  • Wyeksponowana nazwa profilu

Pierwsza rzecz, która będzie się rzucać podczas przeglądania konta, to będzie nazwa profilu, a nie jak do tej pory - popularność konta (czyli liczba followersów).

Zwiększony font sprawił, że trzeba teraz zadbać o to, by nazwa naszego konta dobrze wyglądała. 

  • Zdjęcie profilowe przenosi się z lewej strony na prawą.

Nie zmienia się jego wielkość ani funkcjonalność. Nadal po kliknięciu w nie będzie można wejść w najnowsze story. Jest to więc funkcja typowo estetyczna.

  • Bio, czyli opis konta

Pod nazwą konta będzie nadal możliwość dodania kilku słów o sobie. Niestety, nie będzie widoczna całość tego opisu, jak zdążyliśmy się do tego przyzwyczaić.

Nadal będzie można wykorzystać 150 znaków, ale widoczne będzie tylko około 117. Reszta zostanie ukryta i dopiero po naciśnięciu w „więcej” dowiemy się reszty. Dlatego, jeśli już masz aktywne nowe konto przeanalizuj treść opisu tak, by najważniejsze dla Ciebie informacje znalazły się na początku opisu. Bo przewiduję, że raczej rzadko ktoś będzie zaglądał w tę niewidoczną treść. 

  •  Liczba obserwujących i obserwowanych

Będzie widoczna pod wszystkimi informacjami, a nie jak do tej pory - na początku profilu. A to po to, by nie rzucała się w oczy wielkość konta, ale to, co konto sobą reprezentuje.

Wszystkie działania Instagrama mają na celu sprawić, by użytkownicy zaczęli przywiązywać większą uwagę do treści, a nie do lajków i wielkości kont. 

  •  Zniknie liczba dodanych przez konto postów w wyglądzie strony 

Nie będzie już widoczne ile treści dodaliśmy na profilu. Do tej pory widać było liczbę postów, a potem osoby obserwujące i obserwowane. Dwa ostatnie zostają, ale są przeniesione pod opis.

  •  Zniknie obecny wygląd siatki

Podział oglądania zdjęć z 3 możliwości na 2. Do tej pory były trzy kolumny - pierwsza z siatką zdjęć, druga - z możliwością oglądania zdjęć pojedynczo, a nie w układzie 3 zdjęcia w kolumnie x liczba zdjęć w poszczególnych wersach. I trzecia - zdjęcia, na których zostało konto oznaczone.

Znika druga kolumna i bardzo dobrze. Klikając w pojedyncze zdjęcie, dostajemy tę samą funkcję. A dodatkowo poruszanie się pomiędzy dwoma kolumnami zdjęć (siatki zdjęć dodanych przez nas i tych, na których zostaliśmy oznaczeni) ułatwia ruch przesuwania palcem. 

  •  Przyciski funkcyjne lądują pod bio

Czyli  w skrócie - poprawiono funkcjonowanie konta.

Jako administrator masz wszystkie przyciski w jednym miejscu, wyeksponowane i z łatwiejszym dostępem. Znajdziesz tu możliwość edytowania konta, włączenia promocji, zmiany danych kontaktowych, edycji funkcji kup, jeśli masz sklep, etc. 

  •  Ułatwiony kontakt z marką

Po wejściu na profil, pod bio, dodano przycisk „wyślij wiadomość”, która ułatwia wysłanie DM, czyli wiadomości na Instagramie.

Można także kliknąć w przycisk „kontakt” i wtedy do wyboru mamy możliwość zadzwonienia lub wysłania wiadomości e-mail do twórcy. Oczywiście, jeśli wcześniej zostały podane takie namiary. Dlatego jeśli zależy Ci na tym, by ułatwić kontakt z fanami - uzupełnij swój profil. 

Co te zmiany oznaczają dla użytkownika?

Instagram szuka rozwiązań, które mają pomóc w funkcjonowaniu tego profilu. Największa zmiana, jaka została wprowadzona, to zmniejszenie widoczności liczby lajkujących dany profil kont. 

Wszystkie działania zmierzają do tego, by na Instragramie więcej było treści, niż działań zmierzających do szukania sposób na zwiększenie liczby followersów (kupowanie profili, działania typu like4like, korzystanie z botów). 

Póki co zmiany wprowadzane są od kilku miesięcy i jeszcze nie każdy miał możliwość przetestowania tych zmian. Dlatego jeśli nadal masz stare konto to jedynie mogę Ci powiedzieć, że z pewnością niebawem to się zmieni. Kiedy? Być może z kolejną aktualizacją. Pierwsi użytkownicy zmian zapoznawali się z nimi od początku tego roku i jak zwykle Instagram nie wprowadza od razu wszystkich nowości dla każdego z kont. 

Dlatego trzeba cierpliwie czekać ze świadomością, że niebawem Twój profil się zmieni. Radzę zatem zastanowić się już, jak można wykorzystać wiedzę o tym, co Cię czeka i przygotować się do wprowadzenia zmian. 

Wykorzystujesz Instagram, jako narzędzie promocji swoich usług?

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

08 styczeń 2020
02 październik 2019

Komentarze