Jak wykorzystać sezon ślubny pod względem marketingowym?

24 lipiec 2019
Maria Wawrzykowska

Sezon ślubny to dla każdego wyścig z czasem i z listami spraw do załatwienia. W tym biegu ciężko jest znaleźć chwilę jeszcze na porządne działania marketingowe.

To błąd! Właśnie teraz jest najlepszy czas do działania. 

Wykorzystaj sezon ślubny w pełni, a wtedy kolejne zapełnią się zleceniami.

Dlaczego warto aktywnie działać w sezonie ślubnym?

 Jest kilka powodów, dlaczego właśnie teraz powinieneś działać:

  • Dużo par zaręcza się na wakacjach i zaczynają planować wesele szukając swoich wymarzonych podwykonawców.
  • Zaręczone pary, chodząc na wesela, szukają usługodawców, sprawdzają tych, których mają na liście i podpytują inne pary o polecane usługi. 
  • W pracy spotykamy mnóstwo ludzi z branży i wzajemnie możemy wspierać działania marketingowe.
  • Sezon urlopowy powoduje, że użytkownicy częściej sięgają po telefon, by sprawdzić co słychać na Facebooku, dlatego dostarcz im informacji.

 

To tylko kilka powodów, dlaczego warto w tym zabieganym czasie nie zapominać o wrzuceniu relacji na Instagramie, dodaniu nowego posta na blogu czy podzieleniu się na Facebooku kolejną ciekawą realizacją.

Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych

To właśnie teraz jest najlepszy moment na prowadzenie swoich mediów społecznościowych.

Dużo się dzieje i dobrze to pokazać. 

Jak działać w mediach społecznościowych?

  • Wykorzystaj relacje na Instagramie, aby pokazać backstage swojej pracy. Kiedy, jak nie teraz, jest na to najlepszy moment? Jeśli nawet w danej chwili nie masz czasu na wrzucenie relacji na Instagram - zrób film czy zdjęcie. Zaprezentujesz je za godzinę czy następnego dnia z zaznaczeniem, że nie było do tej pory czasu na relację, dlatego właśnie dopiero teraz ją wrzucasz
  • Pokazuj nowości, realizacje, chwal się tym, co robisz - teraz jest czas na uaktualnienie swoich kont. Rób dużo zdjęć i filmów, na których znajdą się Twoje nowe cukiernicze dzieła, suknie Twojego projektu czy bukiet, który zachwyci panny młode kochające styl boho. 
  • Oznaczaj inne osoby i firmy na zdjęciach i w relacjach - w ten sposób nie tylko doceniasz pracę wielu osób, ale i docierasz do nowych kont. A to jest najlepszy sposób na szukanie swojej społeczności. Dlatego jeśli wrzucasz materiał zadbaj, by oznaczyć lokalizację, konsultantów ślubnych, ekipę fotografów i filmowców, cukiernię, projektanta sukni i innych, którzy w ten dzień pracowali dla pary młodej. 
  • Udzielaj wskazówek, doradzaj i odradzaj - to jest świetny sposób, by pokazać parom młodym jak mogą uniknąć problemów. Podziel się swoim doświadczeniem, by dać wartościowe treści swojej społeczności. 
  • Inspiruj - pokazuj świetne realizacje. Dziel się pięknem i tym, co Ciebie zachwyca. Z pewnością znajdzie się ktoś, kto będzie Ci za to wdzięczny.

 

Ale media społecznościowe to nie wszystkie obszary wzmożonych działań. 

Pamiętajmy, że w sezonie spotykamy mnóstwo osób, zarówno z branży, jak i spoza niej. A pośród nich mogą kryć się potencjalni klienci lub ciekawe relacje biznesowe. Dlatego pamiętajcie o tym, by działać. Jak? Poniżej kilka podpowiedzi.

Pogłębiaj relacje z branżą

W sezonie jest czas także na poznawanie nowych osób z branży. Podczas realizacji spotyka się mnóstwo usługodawców, którzy także pracują dla pary młodej. Dobrze, aby relacje wyszły poza klasyczną wymianę wizytówek.

Co można zrobić? Np. wymienić się materiałami - szczególnie fotografowie i filmowcy proszeni są o zdjęcia i film z realizacji. Warto wtedy zostawić swoją wizytówkę i ustalić szczegóły takiej wymiany. 

Bardzo często to dzięki różnym osobom z branży pocztą pantoflową klienci dowiadują się o nas i na odwrót. To także my polecamy naszym parom innych usługodawców. Dlatego jeśli widzisz świetnie zrobiony makijaż, jesz pyszny tort czy słuchasz świetnego zespołu - zapisz namiary i polecaj ich usługi. Koniecznie dodaj, by para przy kontakcie poinformowała, od kogo ma namiar :)

Daj z siebie 100%

Wiadomo, że każdy stara się dać z siebie jak najwięcej. Dlaczego zatem uważam, że warto zwrócić na to uwagę? 

Podczas naszej pracy widzą nas inni usługodawcy i goście (w zależności od charakteru naszej pracy). To zawsze mogą być nasi potencjalni klienci, fani lub antyfani. Wszystko w zależności od tego, jak będziemy się zachowywać. 

I tu warto nadmienić, że nie wszystkim mamy się podobać. Jednak nasza postawa, zachowanie podczas pracy, zaangażowanie - to wszystko świadczy o profesjonalizmie lub jego braku. Dlatego tak ważne jest, by podczas zlecenia pamiętać o tym, że ktoś może nas obserwować, bo jest naszym potencjalnym klientem. Nie dajmy mu powodów, by z nas zrezygnował. 

A jeśli daliśmy z siebie wszystko i tak ktoś wybrał innego usługodawcę - to bardzo dobrze. Znaczy to tyle, że nie był naszym klientem docelowym i lepiej, że zrezygnował z nas teraz. Potem, to mogło by być już za późno.  

Życzę mnóstwa energii w sezonie ślubnym, a także doskonałej organizacji. Dzięki temu będzie czas i na pracę, i na działania marketingowe. 

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

07 sierpień 2019
21 sierpień 2019

Komentarze