Czy bycie w grupie pomaga w prowadzeniu firmy? Czy wolno reklamować się na grupach? Co robić, by promować swoją firmę? Jak nie powinno się działać? I co mogę zyskać jako przedsiębiorca?

15 kwiecień 2020
Maria Wawrzykowska

Facebook to społeczność, zatem powinniśmy nie tylko gromadzić wokoło siebie fanów, ale sami być fanami i członkami innych grup.

Integracja, czy to w świecie realnych, czy internetowym, sprzyja budowaniu relacji. A te - mają wpływ także na nasz biznes.

Jak działać w grupach na Facebooku?

Wybierz grupy, które dadzą Ci korzyść

Na Facebooku warto wybrać te grupy, które zrzeszają Twoją branżę (np. grupy związane ze ślubami, z rynkiem ślubnym), Twoją profesję (grupy dla fotografów, dla florystów), a także typowo biznesowe (zarządzanie w biznesie, o promocji w sieci, o seo, etc.). Szukaj ich, sprawdzaj, czy zawarte tam treści odpowiadają Twoim potrzebom; rezygnuj z tych, które nic nie wnoszą, a działaj w tych, które mogą Ci pomóc zarówno w pozyskaniu wiedzy, jak i klientów.

Nie da się być wszędzie, dlatego selekcja jest nieunikniona. 

Zapoznaj się z regulaminem i działaj zgodnie z etyką

Nieważne do której grupy będziesz należeć, zawsze pamiętaj o regulaminie i ustaleniach wewnątrz niej. Nic nie denerwuje bardziej adminów i starszych członków grupy jak brak przestrzegania zasad i lekceważenie regulaminu. A nikt nie chce podpaść na samym początku, prawda?

Praktycznie w każdej z grup istnieje zasada, by po dołączeniu do niej przedstawić się, napisać kilka słów o sobie, czym się zajmujesz i czego tu szukasz. To jest jedno z nielicznych miejsc, gdzie wolno podać link do strony czy fanpage’a. W przeciwnym razie - wpis z reklamą jest uznawany za spam, a jego twórca może zostać zbanowany, czyli wyrzucony z grupy. Wyjątkiem jest tylko tzw. link party, które polega na tym, że zostawia się link do swojego bloga czy postu w zamian za odwiedzenie i polubienie stron innych członków społeczności. 

Korzystaj zatem z tych możliwości i promuj siebie i swój biznes.

Pytaj

Masz problem z trudnym klientem i nie wiesz co zrobić? Zapytaj innych grupowiczów o zdanie. Potrzebujesz namiaru na dobrego grafika? Może ktoś z grupy zna lub pełni takie usługi. Masz problem z umową? Może jest w grupie prawnik, który wskaże Ci co robić. 

Na grupach nie tylko możesz znaleźć odpowiedzi na trudne pytania czy polecanych usługodawców. To świetne miejsce by pytać o radę, szukać wsparcia w przypadku wątpliwości czy gdzie znaleźć dobry artykuł o pozycjonowaniu w sieci. Dziś Ty szukasz pomocy, a jutro - ktoś będzie potrzebował Twojej. 

Doradzaj i odradzaj

Ktoś potrzebuje pomocy, a Ty wiesz co robić? Pisz. To jest świetny sposób na budowanie więzi, a czasem - pozycji eksperta pośród branży czy potencjalnych klientów.

Oczywiście pamiętaj o tym, by nie wrzucać w co drugi post informacji o swojej firmie. Grupy to nie miejsce na reklamę. Ale na promocję siebie jako osoby posiadającej wiedzę i chętnej do niesienia pomocy - już tak :)

Bądź społecznością

Działaj w grupie - komentuj, lajkuj, odpowiadaj na pytania, udzielaj się. Mądre działania w grupach społecznościowych mogą stać się kolejnym miejscem do pozyskania potencjalnych klientów. 

Dlatego bierz udział w wyzwaniach, w link party i konkursach. Daj się zauważyć. Badź społecznością.

 

Grupy na Facebooku to odpowiednie narzędzie, by pozyskiwać nowe kontakty. Jak wiele darmowych działań - trzeba się trochę wysilić, by przyniosły korzyści, ale dobrze rozegrane i mądrze wdrażane działania są warte tego, by to robić. 

Dlatego zachęcam Cię - jeśli jeszcze nie jesteś w żadnej grupie na Facebooku, albo jesteś w 100 a w żadnej nie działasz ani nie korzystasz z wiedzy, którą możesz tam zdobyć - zmień to! Zobaczysz, że warto.

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

19 grudzień 2018
22 lipiec 2020

Komentarze