Instastory w salonie sukni ślubnych

18 listopad 2020
Maria Wawrzykowska

Salon sukni ślubnych to magiczne miejsce. Z jednej strony przyszłe panny młode szukają tu swojej wymarzonej sukni. A z drugiej - boją się tego miejsca, bo na forach aż huczy od plotek jak to wszystko wygląda za kulisami.

 

Ile łez wylewają tam dziewczyny, które nie zmieściły się w swoją suknię. Lub, o zgrozo, suknia nie spełniła ich oczekiwań. Dodajmy do tego emocje towarzyszące pannom młodym przed ślubem i stres, że suknia nie jest jeszcze idealna (bo przecież trwają ostatnie poprawki). 

Kumulacja emocji następuje po wyjściu z salonu. Nierzadko żale wylewane są na forum, chociaż przecież ostatecznie wszystko kończy się dobrze. Oprócz opowieści, które krążą na grupach ślubnych. I potem takie wystraszone dziewczę wpada do salonu i nie wie czego się spodziewać. 

Co robić? Opowiadać o takich sytuacjach. I pokazywać, że salon sukni ślubnych to najprzyjemniejsze miejsce dla panny młodej. Bo nawet jak czasem coś po drodze nie wychodzi, to w ostateczności panna młoda idzie do ślubu w przepięknej sukni. Tej wymarzonej. 

Instatory z salonu sukien ślubnych

Instastory z misją

Nie ma drugiego takiego miejsca w sieci, w którym mielibyśmy takie „bliskie” spotkanie z marką. Nawet filmy na YouTubie nie dają takiego wrażenia zbliżenia się do firmy, jak relacje na Instastory. Wykorzystajmy to w swojej działalności. 

Spróbujmy zastanowić się czego obawiają się najbardziej klienci salonu? Jakie mają pytania, które powtarzają się najczęściej? W którym miejscu najczęściej wybuchają konflikty? Kiedy odpowiemy na te pytania dotrzemy do celu - jak zrobić Instastory z misją! 

Przykład

Wiele panien młodych zastanawia się jak przygotować się na pierwszą przymiarkę sukni ślubnych. Co zabrać ze sobą? Czy trzeba mieć buty i bieliznę - te, które planuje się założyć do ślubu? A czy należy się  wcześniej umawiać? Ile trwa taka przymiarka? 

I teraz wyobraźmy sobie, że możemy zrobić z tego opatrzone estetycznymi walorami Instastory. I każde takie pytanie okrasić odpowiedzią. A potem wszystkie zebrane Instastory, które dotyczą przymiarek sukni ślubnych zebrać w jedno przypięte wydarzenie o tytule np. „Miary” pamiętając, że opisy mieszczą tylko 15 znaków, z czego widocznych jest tylko pierwszych 9! Do tego każda z ikon przypiętych relacji to grafika dopasowana do całości layoutu strony. Pięknie, prawda?

 

CO ZAMIESZCZAĆ W RELACJACH?

To pytanie nurtuje najczęściej twórców internetowych zaraz po pytaniu, kiedy znajdzie się na to czas. Tak jak odpisywanie na e-maile jest częścią pracy, tak i dbanie o social media staje się powoli rutyną w codziennych obowiązkach. A do tego doszło dbanie o Instastory. 

 

Co warto zamieszczać?

  • Zespół, czyli przedstawienie osób, które pracują w salonie - to świetna okazja zaprezentowania składu, kto czym się zajmuje, jakie ma umiejętności.

 

  • Oferta salonu sukni ślubnych - czyli czego potencjalny klient może się spodziewać w salonie. Wydaje Ci się, że wszystko jest na stronie? Ale zanim klient z Instagrama tam trafi, warto mu pokazać namiastkę swojej oferty właśnie tutaj:
      • Gotowe suknie ślubne, kolekcje, projektantów,
      • Suknie dla druhen, dla mam ślubnych, dla druhenek,
      • Buty ślubne, buty wieczorowe czy te dla druhenek,
      • Ozdoby do włosów, nie tylko welony, ale wszelkie fascynatory, opaski, spinki czy kokówki. 
      • Szycie sukni na zamówienie,
      • Wypożyczanie sukni ślubnych czy wieczorowych. 

Warto wszystko to przedstawić na relacjach. Można więcej o samych produktach opowiedzieć. O fasonach, materiałach, ozdobach. To jest nieskończenie wiele możliwości prezentacji takiego asortymentu. 

 

  • Przymierzalnia - czyli wszystkie zasady dotyczące przymiarek w jednym miejscu. Plus możesz dodać zdjęcia jak wygląda przymierzalnia. Stwórz Instastory o tym jak przygotować się na pierwszą przymiarkę sukni ślubnej przed zakupem. Opowiedz jak wyglądają kolejne przymiarki, gdy suknię już zakupi panna młoda. Pokaż jakie masz zasady i dlaczego (np. umawianie się na wizyty, by mieć pewność, że przymierzy się suknię; na jednej przymiarce można zmierzyć maksymalnie 5 sukni, by ułatwić wybór, etc.). Takie wydarzenia dotyczące przymiarek, zebrane w jednym miejscu, ułatwiają edukację swoich przyszłych klientek. 

 

  • Nasze panny młode czyli dziewczyny, które zdecydowały się na wybór sukni w salonie. Warto zamieszczać zdjęcia ukazujące stylizacje. Można oznaczyć osoby, które także miały wpływ na wizerunek - makijażystka, fryzjer czy florystka, która dobrała kwiaty. W ten sposób można także połączyć zdjęcia panien młodych z referencjami.

 

  • Referencje - to jest mus, powinny znaleźć się zarówno na Twojej stronie jak i na Instagramie. Zadbaj, by panny młode przysyłały Ci zdjęcia wraz z krótkim poleceniem Twojego salonu.

 

  • Promocje, rabaty, wyprzedaże - w salonach sukni ślubnych często organizowane są obniżki sezonowe, związane z popularnymi datami (walentynki, dzień kobiet, etc.). Warto o tym informować, zachęcać do zakupów ze zniżkami i chwalić się wyprzedażą. Szczególnie, że jest grono dziewcząt, które czekają aż wyprzedaż sukni salonowych już się zacznie. 

 

  • Trendy - co jest modne w tym sezonie? Jakie są przewidywania na kolejny sezon? Co juz wyszło z mody? Salon sukni ślubnych musi wiedzieć takie rzeczy. Śledzenie trendów z najsłynniejszych wybiegów ślubnych na świecie to wręcz obowiązek. Panny młode niejednokrotnie wiedzą doskonale co się dzieje w modzie ślubnej i chętnie szukają podobnych trendów na rodzimym rynku. Warto pokazać które modele z kolekcji odpowiadają najnowszym trendom. Można wrzucić zdjęcia wraz z opisem i dodać naklejkę „hot”. A potem wszystko to przypiąć do jednego wspólnego wydarzenia o nazwie „Trendy”. 

 

  • Backstage salonu, czyli ulubiona część, bo pozwalająca zajrzeć tam, gdzie na co dzień nie ma dostępu żadna panna młoda. Pokażcie jak wygląda pracownia krawiecka i praca przy sukniach. Dodajcie zdjęcie przy prasowaniu. Film jak nakładana jest koronka na suknię. Jeśli klientka pozwoli - można także ją zaangażować i pokazać proces przymiarek (raczej omijając te najbardziej intymne kwestie podczas ubierania sukni). Backstage ma na celu pokazanie jak funkcjonuje salon od środka, jak wygląda po całym dniu przymiarek. Co robią ludzie tam pracujący, by panny młode mogły odbierać swoje suknie marzeń. Aby było to ciekawe - trzeba uchylić rąbka tajemnicy. Bo właśnie o to w tym chodzi. 

 

  • Pokazy sukni ślubnych - jeśli salon bierze udział w pokazach warto to zaprezentować. Szczególnie, że najciekawsze fragmenty zawsze będą rozgrywać się za kulisami. A potem - wrzucić także zdjęcia wystylizowanych modelek chodzących po wybiegu. 

 

  • Sesje fotograficzne - salony sukni ślubnych często biorą udział w sesjach stylizowanych. Wypożyczają do nich suknie, a potem taki salon może pochwalić się oryginalnymi zdjęciami. Warto pokazać jak wygląda taka współpraca. Pokazać proces przymiarek sukni dla modelki, pasujących oczywiście do tematyki danego pleneru. Potem kulisy sesji i na koniec - zdjęcia. 

 

  • Kontraktacje czyli zamówienia sukni - to jest kolejne i ciekawe doświadczenie, które warto pokazać. Jak wygląda proces zamawiania sukien? Gdzie się je zamawia? Jakie kryteria przyjmuje się przy zamówieniu? Dla właściciela salonu to chleb powszedni, ale dla obserwatorów strony jest bardzo ciekawe. Jeśli do tego zaprosimy fanów do pomocy przy wyborze - takie relacje będą jeszcze ciekawsze. Jeśli będziesz mieć problem z wyborem odpowiedniej sukni do salonu poproś o pomoc obserwatorów. W końcu są wśród nich Twoje potencjalne panny młode, które mogą chcieć przymierzyć tę suknię. 

 

  • Targi i imprezy branżowe - jeśli wystawiasz się na targach, jeździsz na branżowe imprezy - pokaż to. Wyjazdy to bardzo dobry pomysł na ciekawe wydarzenia, które urozmaicają Twój content na Instagramie. 

 

  • Media - udzielasz się w mediach? Pochwal się tym. Zarówno występy w telewizji, wywiad w gazecie czy wystąpienie sukni z Twojego salonu w ogólnopolskim magazynie ślubnym. To zawsze dobrze działa marketingowo. 

 

  • Pytania i odpowiedzi (Q&A) lub FAQ - spisz wszystkie najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości i odpowiedz na nie. Przygotuj wszystko w odpowiednich aplikacjach (np. Unfold) i gdy znowu pojawią się te same pytania - będzie można odesłać klientów do konkretnego wydarzenia na Instagramie. Albo stwórz możliwość skierowania zapytań do salonu za pomocą Instastory. Opublikuj pytania wraz z odpowiedziami i stwórz dla nich osobną kategorię wydarzeń. 

 

Mam nadzieję, że teraz będziesz mieć jeszcze więcej pomysłów na stworzenie ciekawych relacji na Instastory. Publikuj, zdobywaj nowych fanów a potem - klientów, którzy rozkochają się w sukniach z Twojego salonu. I tego Ci właśnie życzę. 

 

Zobacz także

13 styczeń 2019
10 luty 2019

Komentarze