Wywiad, jako podstawa pracy dobrego fotografa

17 październik 2018
Adrian

Fotografia Ślubna to temat bardzo trudny dla większości par. Zazwyczaj ze względu na brak "głowy" przed Ceremonią, zdają się na interpretację fotografa, pozostawiając mu wolną rękę. Niestety, często ze słabym skutkiem, gdyż dobrze wykonane zdjęcia powinny zachwycać nie tylko techniką...

Powinny opisywać charakter Państwa Młodych i eksponować to, co jest bliskie ich sercu. Wspaniała jakość zdjęć zda się na nic, jeśli nie będzie na nich tego, co kochają. Poza sobą oczywiście.

Wywiad to przymusowa część pracy dobrego fotografa

Dobry fotograf wie, jak wykonać świetnej jakości zdjęcie. Wie jak je wykadrować, jak szeroko otwartą przysłonę zastosować, czy też jaka długość ogniskowej okaże się najlepsza w danej scenerii, wyciągając z obiektów najwięcej dynamiki i kolorytu. Wie, że duży szum przeszkadza w sesji, ale czasami daje piękny efekt retro.

Doświadczeni fotografowie znają się na swojej pracy jak nikt inny, ale często jednak zapominają o prostym, ale jakże ważnym, otwierającym dalsze rozmowy pytaniu...

"Co Państwo lubicie i jak spędzacie wolne chwile?"

To pytanie otworzy oczy wszystkim, zarówno Parze Młodej, ale także usługodawcom którzy będą mogli dopasować charakterystykę sesji ślubnej do charakteru osób uwiecznionych. Okaże się nagle, że fotograf zyska nowe, artystyczne idee, które wcześniej mogłyby się nie pojawić wcale.

Kochająca gotyk para może bowiem czerpać radość ze zdjęć w towarzystwie surowej scenerii industrialnej, a para, której życiem są rowery, z pewnością ucieszy się z sesji przeprowadzonej z użyciem tych rekwizytów. Stosowanie jednego rodzaju sesji dla wszystkich klientów kończy się zaszufladkowaniem jako opłacalna, komercyjna wtórność.

Bardzo profesjonalne podejście się opłaci

Warto spowodować, by klienci postrzegali Twoją agencję fotograficzną jako szczególną i profesjonalną. Stworzony wywiad warto zapisywać przy kliencie na papierze, bądź na bieżąco na komputerze, gdyż stworzy to atmosferę profesjonalizmu. Po zakończeniu wywiadu dobrze poprosić o jego przeczytanie i złożenie podpisu obu stron, co pozwoli Młodej Parze poczuć się bezpiecznie, jak w zaufanej Kancelarii Prawniczej. Właściwa otoczka opłaca się artystom, zwiększając zasięgi i powodując duży wzrost liczby kolejnych zamówień.

Wtórność szkodzi sztuce

Powielane schematy zawsze mszczą się na artystach. Powodują zaszufladkowanie i niechęć do współpracy przez zgubny brak jakichkolwiek wyróżników. Klienci kochają manufaktury, kochają rzeczy tworzone na miarę i takie, które w jakiś sposób nawiązują do ich życia osobistego i charakteru. Równie mocno jak do sukienki na miarę, ucieszą się na myśl o tzw. personalizacji zdjęciowej, która zapewni skonkretyzowane podejście do danej sesji. Nietypowe oraz skierowane tylko i wyłącznie pod danych ludzi rozwiązanie opłaci się zdecydowanie większą liczbą zamówień, gdyż wtórność szkodzi sztuce niczym kopiowanie i wzorowanie się na starych, utartych szlakach.



Warto zrobić coś dla Młodych i pokazać im swój biznes jako wart każdej, wydanej na sesję zdjęciową złotówki. Wartościowe zdjęcia z pewnością zrobią furorę wśród rodziny, a Państwo Młodzi z chęcią będą się nimi dzielić, gdyż za pomocą wywiadu fotograficznego (to całkiem fajna, profesjonalna nazwa) będą odczuwać je jako własne i bardzo, bardzo spersonalizowane.

Średnia

4.6

Oceń mój artykuł

Zobacz także

Komentarze