Quizy, instagramowe plansze i inne zabawy

26 sierpień 2020
Maria Wawrzykowska

Czy wiesz, że zaangażowanie fanów wpływa na zasięgi Twojego konta?

 

Jak zatem sprawić, by Twoja społeczność była bardziej zaangażowana? 

Zaangażowanie fanów a zasięgi

W mediach społecznościowych użytkownicy szukają rozrywki. Nie tylko, rzecz jasna, ale to właśnie tak postrzegamy Instagram czy Facebook - jako miejsce, gdzie wpadnę na chwilę, dowiem się co słychać u znajomych, pośmieję się z memów o kotach i wypiję emotikonową kawę z ulubionymi markami. 

Jako twórcy internetowych treści chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób, zdobyć nowych fanów i zatrzymać ich u siebie. A kiedy już są z nami - chcemy, by pozostali jak najdłużej i wspólnie z resztą tworzyli naszą społeczność. Tak wygląda schemat idealny. 

Jednak by zbliżyć się do takiego ideału, musimy dać z siebie trochę więcej, niż wrzucić post raz na dwa tygodnie. Szczególnie, że najważniejsze dla nas jest zaangażowanie naszych fanów. Dlaczego? 

Im bardziej zaangażowana społeczność, tym treści docierają do większej liczby osób. Dzieje się tak dlatego, że algorytmy badają właśnie to, co robią nasi followersi - czy lajkują posty, czy komentują wpisy, czy przesyłają sobie treści w wiadomościach prywatnych. To wszystko ma ogromny sens, bo im większe zaangażowanie - tym algorytm widzi, że nasze firmowe konto dostarcza użytkownikom treści, które ich interesują. 

W wielkim skrócie - im bardziej wciągniesz fanów w zabawę na swoich profilach, tym zwiększy się zasięg organiczny. 

Jak zachęcić fanów do działania?

Facebook i Instagram dają nam ogromne możliwości, by za pomocą narzędzi dostarczać fanom treści w różnych formach. 

Ankieta

Wykorzystaj formę ankiety na Facebooku czy Instagramie na Instastory - oprócz tradycyjnego wrzucania zdjęć, pokazu slajdów czy filmów można wykorzystać np. ankietę, by wciągnąć fanów do zabawy. 


Ankieta
to najprostszy sposób, by dowiedzieć się czegoś więcej o fanach:

  • Zapytaj o preferencje, np.wolicie suknie ślubne tradycyjne jasne czy w kolorze.
  • Zapytaj o przekonania, np. czy planujecie oczepiny czy nie, ślub cywilny czy wyznaniowy.
  • Poproś o pomoc - które logo wybrać, czy założyć dziś koszulę taką czy taką, który temat artykułu wrzucić na blog w pierwszej kolejności, wolicie zdjęcia kolorowe czy czarnobiałe. 

 

Taka ankieta:

  • Może stać się tematem dyskusji, którą poprowadzisz pod postem (np. o rodzajach ślubu), co znacznie podkręci zasięgi tego posta. 
  • Daje informacje jaką masz społeczność, co im się podoba, jakich tematów pragną u Ciebie więcej. 
  • Możesz dzięki ankiecie znaleźć tematy blogowe, które wiesz, że będą interesowały Twoją społeczność. 


 

Quiz na Instastory

 Instastory daje ogromne możliwości zaangażowania fanów. Jednym z przykładów jest quiz. Wystarczy wrzucić od 2 do 4 pytań, by stworzyć ciekawą formę rozrywki. Tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa, zatem konstruując pytania trzeba to wziąć pod uwagę. 

 Jakie można zadać pytania w quizie?

  • Co to za miejsce? Wrzuć zdjęcie i zapytaj gdzie dziś pracujesz, kto zgadnie, gdzie odbędzie się ślub w plenerze, etc.
  • Pytania dotyczące firmy - w którym roku powstała firma, ile osób w niej pracuje, jak mają na imię właściciele firmy, etc.
  • Pytania osobiste - nic tak nie podkręca atmosfery jak mówienie o sobie, dlatego wykorzystaj to - kim jestem z zawodu, ile mam lat, etc. 
  • Test wiedzy - jakie to kwiaty są na zdjęciu, ile godzin dekorowałam ten tort, na ile przed ślubem powinno się wysłać zaproszenia
  • Quiz jako jeden z elementów edukacji - ciekawą formą wykorzystania quizu może być włączenie go do większego projektu. Wyobraź sobie, że Twoim celem jest edukacja przyszłych panien młodych. W każdy poniedziałek udostępniasz naklejkę „zadaj pytanie” na swoim Instastory. Panny młode wpisują swoje problemy z organizacją ślubu (którym zajmują się głównie w weekendy, zatem są na świeżo z problemami). Wybierasz jeden temat czy taki, który pojawia się najczęściej. Następnie robisz live (np. w środę), na którym dostarczasz informacji jak powinno się prawidłowo zabrać do organizacji danego tematu. A potem, np. w piątek, udostępniasz quiz i umieszczasz w nim pytania jak w teście z tego, co było na live’ie. 

 

Stwórz własną ślubną planszę na Instastory

Wciągnij swoje panny młode w przedślubną gorączkę i zrób im planszę o ślubie. Jak to działa?

  • Stwórz własną planszę na Instastory, np. w Canvie czy innym programie graficznym lub zleć grafikowi zrobienie jej. Plansza musi być estetyczna, aby panny młode chciały udostępniać ją dalej. Ważne, by na planszy znajdowało się Twoje logo i nazwa konta na Instagramie!
  • Wpisz pytania dotyczące ślubu, np. „data mojego ślubu…”, „będę mieć ślub cywilny, kościelny, humanistyczny, symboliczny”, „moja suknia…”, „styl mojego wesela…”, „emotikonka, która wyraża moje emocje przed ślubem…”, etc. Ważne, by znalazły się w niej różnorodne pytania - zarówno te, które wymagają dodania treści, wklejenia emotikonek, jak i wybrania opcji.
  • Udostępniając planszę koniecznie daj instrukcję co trzeba zrobić - aby pobrać ją, należy przytrzymać ekran palcem, by zniknęły wszystkie treści aplikacji. Następnie trzeba zrobić print screen, uzupełnić ankietę i wrzucić do siebie na profil. Koniecznie użytkownicy powinni oznaczać Twoje konto poprzez @, gdy będą wrzucać plansze. Możesz potem udostępniać uzupełnione plansze u siebie. 

 

Pamiętaj, że nie ma jednego określonego sposobu na to, co zrobić, by zaangażować fanów. Musisz testować co Twoi followersi lubią, czego oczekują od profilu, jakie treści ich angażują. Pomogą Ci w tym statystyki, które polecam poznać. 

Powodzenia!

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

24 luty 2019
15 styczeń 2020

Komentarze