Jak stworzyć własną fotobudkę?

12 październik 2019
Karolina Zysek

Na co trzecim weselu możemy spotkać fotobudkę jako atrakcję weselną. Nic dziwnego, że cieszy się ona ogromną popularnością, bo nie tylko stanowi super zabawę, ale też pamiątkę dla Gości i samych Nowożeńców.

Jedynym minusem są nie tyle, co koszty fotobudki, a jej czas wypożyczenia. Przeważnie można ją wypożyczyć na dwie, trzy godziny za średnio 500-600 złotych. Dlatego też, jeśli chcemy, by zdjęcia Gości znalazły się w Księdze Gości, to musimy poprosić o współpracę DJ/orkiestry. Ich zadaniem będzie zapraszaniem, czy jak kto woli – przypominanie – gościom o korzystanie z fotobudki.

Rozwiązaniem problemu jest stworzenie własnej fotobudki, szczególnie, gdy planujemy zaprosić dużą liczbę Gości. Koszty wypożyczenia gotowej fotobudki można zainwestować w zrobienie własnej, a jej elementy z pewnością przydadzą się Wam w przyszłości!

Podstawa FOTObudki, czyli sprzęt do fotografowania

To oczywiste, że żadna budka, nie będzie FOTO, jeśli nie będzie robić zdjęć :)

Problem sprzętu można rozwiązać na trzy sposoby i nie potrzebujecie wcale do tego specjalistycznej wiedzy o sprzęcie fotograficznym.

Polaroid

Polaroidy wracają do łask. I nie ma się co dziwić, ponieważ jest to bardzo przydatne i urokliwe narzędzie. Koszty polaroida zaczynają się średnio od 400 złotych.

Do polaroida nie potrzebujemy żadnych stojaków czy statywów. Nie trzeba również organizować dodatkowej osoby do pomocy – goście, gościom będą nawzajem robić zdjęcia, później tylko zaczekać na ich wydruk oraz wkleić je w wyznaczone miejsce i gotowe!

Dodatkowym kosztem będą wkłady  do robienia zdjęć, dlatego warto wcześniej zobaczyć ich ceny i dostępność w zależności od wybranego polaroida. Z polaroidem jest trochę  tak jak z drukarką – koszt podstawowej drukarki to często 200 złotych, natomiast czarnego toneru średnio 80 złotych.  

Jednak moim zdaniem warto zainwestować w polaroid, ponieważ zdjęcia drukują się automatycznie, można na ich dolnej partii wpisać dodatkowe życzenia dla Nowożeńców, a poza tym to po prostu fajny gadżet, który przyda się niejednokrotnie. Z pewnością na narodziny pierwszego dziecka :)

Tablet/ telefon

Kolejnym rodzajem sprzętu do zdjęć może być po prostu telefon bądź tablet. Wszystkich bądź większość z Nas nie wiąże to z zakupem tego rodzaju elektroniki, bo używamy jej na co dzień.  Warto jednak pomyśleć o użyciu takich modeli, których jakość aparatu nie zepsuje końcowego efektu zdjęć.

Jeśli będziecie korzystać telefonów bądź tabletów, to warto również wyposażyć się w aplikację, która umożliwi automatyczne połączenie z drukarką, jak również pozostawianie zdjęć w tzw. chmurze oraz przesyłanie ich bezpośrednio na maila gości. Oprócz tego, warto byłoby zorganizować dodatkową osobę do pomocy, która wyjaśni działanie programu i ewentualnie będzie wykonywać zdjęcia. Jeśli nie będzie takiej możliwości, to należy przygotować instrukcję i wyposażyć fotobudkę w statyw.

Jednak jeśli chcemy użyć zdjęć do Księgi Gości, która powstawać będzie podczas wesela, to trzeba zadbać o możliwość wydruku, czyli przygotowanie drukarki – w tym tuszu oraz specjalnego papieru. Wtedy musimy poprosić kogoś ze znajomych, niebędących gośćmi, o bieżące drukowanie zdjęć.

Aparat

Oczywistym sprzętem do fotobudki jest po prostu aparat. Chociaż mowa tutaj jednak o aparatach wyższego rzędu, jak lustrzanka czy dobrej jakości cyfrówka. Koszty tych sprzętów są wyższe niż polaroida, natomiast jeśli ktoś chciał i tak go zakupić w niedalekiej przyszłości, to wesele będzie idealną okazją.

Podobnie jak w przypadku telefonu i tabletu, trzeba będzie zadbać o statyw i drukarkę oraz osobę do jej obsługi. Możemy jednak liczyć na bardzo dobrą jakość zdjęć,  która pozwoli jeszcze bardziej cieszyć oko Nowożeńców podczas rocznicy ślubu.

Moim skromnym zdaniem, najlepszym wyborem jest użycie bądź zakup polaroidu. Jest stylowy, prosty w obsłudze oraz automatycznie drukuje zdjęcia :)

Tło do zdjęć

Po zorganizowaniu sprzętu do fotobudki, czas na tło do zdjęć. Może być ono gładkie, kolorowe czy nawet ze wzorem.  Najlepiej jednak, jeśli będzie dopasowane do stylu Waszego wesela.

Tło, podobnie jak sprzęt do fotografowania, możecie zorganizować na trzy sposoby.

Tło materiałowe

Tego typu tło możecie zakupić chociażby za pośrednictwem Allegro. Ich cena, włącznie ze stelażem, zaczyna się od 70 złotych.

Montaż tego typu ścianek jest banalnie prosty, ponieważ w zestawie znajdują się klipsy, które działają jak żabki do prania. Rozwijamy materiał, dopasowujemy do ścianki i cyk, przypinamy do klipsów. Gotowe!

Wypożyczalnia dekoracji ślubnych

Ścianki, podobnie jak te z Wami na sali weselnej, możecie znaleźć oczywiście w wypożyczalniach ślubnych. Możecie wtedy zlecić wykonanie takiej ścianki na zamówienie bądź skorzystać z gotowych realizacji.

Ceny zależą od miasta, rodzaju i wielkości ścianki.

Ścianka DIY

Mając chociaż minimalne zdolności do tworzenia kreatywnych rzeczy, spokojnie wykonacie tło DIY wspólnie z drugą połówką. Wystarczy wybrać się do sklepu budowniczego, papierniczego i wytwórni tkanin. Przyszły mąż niech zajmie się stelażem do tła, zbitego chociażby z drewna, a Ty, przyszła Żono, zaprojektuj ściankę :) 

Najprościej jest zawiesić materiał na stelażu, do którego później możecie przypiąć kwiaty przewodnie bądź inne elementy związane z motywem ślubu.

Akcesoria do zdjęć

Gdy najgorsze już za Wami, teraz najlepsza część przygotowań fotobudki DIY!

Wystarczy zabrać drugą połówkę do sklepu papierniczego z różnymi ozdobami na imprezy okolicznościowe, bądź poprzeglądać Internet podczas przerwy na lunch. Wybierajcie zróżnicowane akcesoria – od wąsów po śmieszne napisy – bo jak wszędzie: są gusta i guściki :)

Ceny zestawów akcesoriów zaczynają się od 10 złotych, dlatego warto zaszaleć, bo mogą przydać się chociażby na zabawę karnawałową :)

Księga Gości oparta o zdjęcia z fotobudki

Jak wspomniałam już kilka razy w artykule, zdjęcia z fotobudki możecie wykorzystać do stworzenia Księgi Gości. Dlatego na najlepszy wybór sprzętu uznałam polaroid, bo automatycznie drukuje zdjęcia, a dodatkowo ich ramka wygląda fantastycznie po wklejeniu do Księgi Gości!

Księgę Gości możecie zaplanować jako typowy album ze zdjęciami. Goście wklejają swoje zdjęcie do albumu, a następnie wpisują po nim krótkie życzenia, jak „Dużo miłości dla Was”. Możecie również taki album stworzyć już po ślubie, sami wklejając zdjęcia, lecz wtedy niestety ominie Was czytanie tych miłych słów od Waszych gości :)

Drugim rodzajem Księgi Gości może być zawieszenie zdjęć gości z fotobudki  na sznureczkach i ozdobienie ich w ramę bądź zawieszenie ich na specjalnie zaprojektowanych tablicach, do tego typu projektów.

Pomysłów jest wiele, natomiast bez fotobudki są niemożliwe do zrealizowania! :)

Jak widzicie, wspólnymi siłami jesteście stworzyć własną fotobudkę, która nie będzie ograniczona czasowo, a goście będą mogli z niej dowolnie korzystać. Dodatkowo, możecie pozyskać dodatkowy sprzęt, chociażby w postaci polaroida, za koszt wynajęcia gotowej fotobudki.

Czy któraś z Was podjęła się tego zadania? Jeśli tak, to opiszcie swoje wrażenia i koniecznie wstawcie zdjęcia na naszą grupę na FB! :)

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

26 lipiec 2018

Komentarze