Konsultant ślubny - czy warto korzystać z jego usług?

08 sierpień 2018
Paulina Pieśla

Organizacja przyjęcia weselnego dla wielu z Was może okazać się nie lada wyzwaniem! Mimo tego, że od lat planowaliście co, jak i kiedy, to w sytuacji, gdy upragniony dzień staje się coraz bardziej realny, wielu z nas traci całkowicie głowę.

Możecie prosić o pomoc kogoś z rodziny, poradzić się znajomych... jednak co zrobić w sytuacji, kiedy nie ma od kogo uzyskać porady i cała organizacja zostaje na Waszej głowie? Wtedy z pomocą zapewne przyjdzie Wam konsultant ślubny, którego usługi są coraz bardziej popularne w naszym kraju.

Konsultant ślubny, czyli kto?

Konsultant ślubny to, najprościej mówiąc, osoba, która profesjonalnie, a przede wszystkim kompleksowo, zajmuje się organizacją ślubu i wesela. Przeszkolony i wyspecjalizowany wedding planner sprawi, że Wasze wesele będzie dopięte na ostatni guzik, a Wy nie będziecie musieli się niczym zajmować. Dzięki obecności konsultanta w trakcie przygotowań i wesela możecie mieć pewność, że święty spokój będzie Wam towarzyszył cały czas, a emocje jakie będziecie przeżywać, będą dotyczyć tylko samej przysięgi.

Praca Konsultanta nie kończy się w momencie, kiedy powiecie sakramentalne "tak". Dobry wedding planner zostaje z Wami do końca przyjęcia i dyskretnie czuwa nad jego prawidłowym przebiegiem. Dzięki znajomości branży ślubnej, koordynatorzy ślubni są w stanie wynegocjować korzystne dla Was ceny i wyselekcjonować te usługi, które są godne uwagi. Koordynator, który będzie zajmować się Waszym przyjęciem powinien wyznawać jedną zasadę: Nie ma rzeczy niemożliwych. Pomoże Wam nie tylko w standardowych czynnościach, ale także w sytuacji, kiedy zapragniecie, aby coś wyjątkowego i niestandardowego znalazło się na waszej uroczystości.

Komu może pomóc?

Wedding planner może pomóc każdej parze, która planuje ślub i którą na jego pomoc stać. Usługi tego typu nie należą do najtańszych i niejednokrotnie mogą obciążyć ślubny budżet ponad nasze możliwości.

Istnieją jednak wśród nas pary, dla których taka osoba jest niezbędna. Na pewno zaliczają się do nich ludzie zapracowani, Ci, którzy nie mają czasu na załatwianie wszystkich formalności i spraw oraz szukanie wszystkiego co niezbędne. Do tej grupy należy również zaliczyć te pary, które pracują za granicą i w kraju bywają sporadycznie. Pomoc koordynatora przyda się również tym, którzy nie mają pomysłu na zorganizowanie wesela i boją się, że nie są w stanie poradzić sobie ze wszystkim sami.

Jak wybrać idealnego konsultanta?

Najlepiej byłoby wybrać osobę z polecenia. Taką, która pomagała w organizowaniu przyjęcia dla kogoś, z kim znacie się dobrze i możecie mu zaufać. Niejednokrotnie opinie znalezione w internecie nie są do końca wiarygodne. Te pozytywne mogą pisać sami konsultanci, jak również agencje dla których pracują. Negatywne za to, mogą być tworzone przez konkurencje.

Znalezienie dobrego wedding plannera nie jest rzeczą prostą. Dobór przypadkowej osoby może skutkować niezadowoleniem z usług, nieplanowaną sytuacją w trakcie przyjęcia czy nawet większą katastrofą która sprawi, że będziecie wesele rozpamiętywać jako pasmo nieszczęć. Czym zatem kierować się przy wyborze? Poproście wybranego przez Was konsultanta o kontakt do par, którym pomagał zorganizować wesele. Zapytajcie, czy posiada jakieś rekomendacje od zadowolonych klientów. Spróbujcie umówić się z parami, które wynajęły w przeszłości Waszego konsultanta i dopytajcie o wszystko co Was nurtuje.

Jeżeli chodzi o samego wedding plannera koniecznie zapytajcie go, ile wesel ma zamiar realizować w tym okresie co Wasze. Im większą liczbę Wam poda, tym gorzej dla Was. Będzie to oznaczało tylko jedno, że nie będzie on w stanie Wam poświęcić tyle czasu, ile potrzebujecie. Wiadomo, że rzeczą najważniejszą jest spisanie umowy, w której wyraźnie zaznaczycie, jakim budżetem dysponujecie. Pozwoli to konsultantowi przygotować wszystko do założonej przez Was kwoty i sprawi, że nie poniesiecie dodatkowych kosztów, które wykraczają poza Wasze możliwości.

Zalety zatrudnienia wedding plannera

  • oszczędność czasu
  • wyszukiwanie przez konsultanta najkorzystniejszych finansowo dla Was rozwiązań
  • są w stanie wynegocjować z zaprzyjaźnionymi podwykonawcami większe rabaty oraz promocje
  • poczucie spokoju i pewność, że wszystko pójdzie po Waszej myśli
  • pomoc nie tylko w organizacji ślubu i wesela, ale również w trakcie jakichkolwiek wątpliwości związanych z Waszym dniem.


Minusy skorzystania z takiej usługi

Niestety usługi Wedding plannerów to naprawdę niemały wydatek. Nie ma jednoznacznej kwoty, jaką biorą oni za usługę. Często pobierają 10% dla siebie, od całkowitej kwoty budżetu, który ustaliła Para Młoda. Jeżeli przeznaczyli np. 50 000 zł, to pensja konsultanta w tym przypadku wyniesie aż 5000 zł.

Mimo doświadczenia i znajomości konsultant ślubny to jednak obca osoba. Jeżeli nie zaufamy jej w 100% (co na pewno nie jest łatwą sprawą), to stres i tak będzie nam towarzyszył w trakcie całych przygotowań.

Konsultant ślubny - warto czy nie warto?

Na to pytanie subiektywnie musi odpowiedzieć sobie każda para młoda, która planuje ślub. Jeżeli jesteście w stanie zaufać konsultantowi i zawierzyć mu przygotowanie Waszego wielkiego dnia, a przy tym możecie sobie pozwolić na dodatkowe koszty - wedding planner to osoba idealna dla Was! Jeśli jednak dysponujecie ograniczonym budżetem i uważacie, że dacie radę sami przygotować wszystko, konsultant ślubny okaże się dla Was zbędnym wydatkiem.

Zdecydowalibyście się oddać swój ślub i wesele w ręce wedding plannera? :)

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

10 marzec 2018
05 marzec 2019

Komentarze