Menu dla zdrowia, pięknej skóry, włosów i paznokci

29 wrzesień 2017
Marysia Kujawińska

Piękna skóra, mocne włosy i paznokcie to tylko w niewielkim stopniu zasługa kosmetyków. Powinniśmy pamiętać o tym, że należy o siebie dbać również od wewnątrz. Najistotniejsza jest dieta bogata w składniki odżywcze, którą możesz wspomóc suplementacją. To dlatego mówi się, że jesteś tym, co jesz.

Z powodu zanieczyszczeń środowiska, przetworzonej żywności oraz stresu nasze zapotrzebowanie na witaminy i minerały jest coraz wyższe. Żyjemy w czasach, kiedy wszystko robimy w biegu, nie zastanawiamy się nad tym co jest dla nas najlepsze. Bagatelizujemy wiele objaw chorób albo nie leczymy się, bo nie mamy na to czasu. Nawet nieleczone przeziębienie może wiązać się z wieloma powikłaniami. Niestety w naszym pożywieniu można znaleźć coraz mniej substancji odżywczych, a to właśnie w swojej naturalnej postaci są one najwartościowsze i najlepiej przyswajane przez organizm.

Działaj od wewnątrz

Nic nie zastąpi świeżo wyciskanych soków, zwłaszcza warzywnych, surówek, sałatek, kiszonek i potraw na bazie świeżych warzyw i owoców, których według zaleceń WHO powinniśmy jeść 5 porcji w ciągu dnia. Oczywiście przygotowanie takich potraw wcale nie jest takie łatwe i szybkie, ale daje dużą satysfakcję. Bo przecież robimy to dla siebie, dla naszego organizmu, zdrowia i życia.

Kolejną ważną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, jest to, czy produkty te są ekologiczne. Wyłania się tutaj kolejny problem, gdyż taki rodzaj produktów jest dużo droższy, ponieważ pozbywając się wszystkich ulepszaczy rolnicy tracą na plonach, a co za tym idzie - zysk jest mniejszy. Ale za to my możemy zyskać na zdrowiu.

Niestety jemy zbyt mocno przetworzoną żywność, która jest bogata w konserwanty i składniki chemiczne, a coraz uboższa w odżywcze. Dlatego okresowo pomocne mogą być suplementy jednoskładnikowe (witamina C, magnez, cynk, tran, bogaty w kwasy tłuszczowe Omega 3 i inne), dwuskładnikowe (witaminy A+E, wapń i witamina D3). Pamiętajmy jednak, że dużo zdrowiej jest przyjmować je wraz z pokarmem. Witaminy te znajdziemy w kapuście, pomidorach, maśle, szpinaku, pietruszce, rybach, jajach, śmietanie, wątróbce i w wielu innych produktach. Oczywiście pamiętajmy o tych wysokiej jakości. Jeśli chodzi o suplementy wieloskładnikowe, to są one bardziej kontrowersyjne ze względu na mniejszą przyswajalność poszczególnych elementów. Warto je jednak polecić osobom narażonym na duży stres, wysiłek fizyczny oraz palaczom. Z pewnością brakuje im codziennej dawki różnorakich witamin.

Witaminy

Optymalne działanie możesz uzyskać tylko wtedy, gdy przyjmujesz witaminy i minerały w odpowiedniej ilości i stężeniu. Wszystkie informacje dotyczące zażywania możemy znaleźć na ulotce. Mimo że są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i dostępne bez recepty, nigdy nie należy zażywać ich w nadmiernych ilościach bez konsultacji z lekarzem, ponieważ niewłaściwie stosowana suplementacja może być szkodliwa! Próbując sobie pomóc, możemy jeszcze bardziej zaszkodzić naszemu organizmowi. Szczególnie trzeba uważać, aby nie przedawkować jedno- lub dwuskładnikowych tabletek (zazwyczaj witaminy czy minerały występują w nich w większym stężeniu niż w suplementach wieloskładnikowych). Tak jak na przykład z witaminą C, którą przyjmujemy podczas przeziębienia. Bierzemy wiele tabletek z myślą: „to tylko witaminy”, jednak nasz organizm nie poradzi sobie ze zbyt wysoką dawką.

Witaminy dla włosów, skóry i paznokci

Są suplementy i kosmetyki skomponowane specjalnie tak, aby odpowiadały za zdrowy wygląd i dobrą kondycję skóry, włosów czy paznokci. I tak cera tracąca jędrność i elastyczność potrzebuje preparatów, które pomogą jej bronić się przed czynnikami zewnętrznymi, ale też zahamują zachodzące w niej szkodliwe procesy. Z kolei na kondycję paznokci i włosów wpływają witaminy i aminokwasy siarkowe zawarte w preparatach, które dostaniecie w każdej aptece.

Zgrabna sylwetka, piękna cera, lśniące włosy i błysk w oku to nie tylko odpowiednie, drogie i popularne kremy. Pamiętajmy o upiększaniu się od środka, o każdej porze roku! :)

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

17 lipiec 2018
17 styczeń 2018

Komentarze