Kilka słów o tym, kim jest konsultant ślubny

11 październik 2018
Magdalena Gitler

Oglądając film „Powiedz Tak” z Jennifer Lopez w roli głównej, wiele osób po raz pierwszy usłyszało o istnieniu zawodu wedding plannera.

Jennifer, czyli filmowa Mary, na co dzień zajmuje się organizacją ślubów. Każdego dnia, w garsonce i szpilkach odwiedza piękna miejsca, spędza długie godziny pośród kwiatów i realizuje marzenia Młodych Par, dbając o dopracowanie najdrobniejszych szczegółów. Od tego momentu o zawodzie wedding plannera zrobiło się głośno, a wiele dziewczynek zaczęło marzyć o tym, by w dorosłym życiu robić to samo, co Mary!

Konsultant ślubny - zawód

Zgodnie z definicją zamieszczoną w Klasyfikacji Zawodów i Specjalności (KZiS) konsultant ślubny, określony tam jako organizator imprez ślubnych, to osoba, która planuje, organizuje i koordynuje uroczystości  ślubne i weselne. Te kilka słów bardzo dobrze, chociaż wyjątkowo ogólnie, opisuje zakres zadań znajdujący się w zakresie obowiązków wedding plannera.

Wedding planner – czym się zajmuje?

Czynności, którymi na co dzień zajmuje się konsultant, obejmują bardzo szeroki obszar. Zawód ma charakter usługowy, a konsultant to nie tylko organizator dbający o zgranie wszystkich elementów, ale też negocjator, a w przypadku konfliktów także mediator.

Planowanie wesela wymaga bardzo dużej elastyczności i wielu różnych umiejętności. To nie tylko planowanie, ale też tworzenie, dlatego bardzo ważną cechą jest również kreatywność. Konsultant pomaga, doradza i ułatwia proces planowania. To duża oszczędność czasu. Dzięki analizie potrzeb i preferencji, wedding planner przedstawia klientom oferty dopasowane do ich stylu, a wtedy wystarczy wybrać z uprzednio wyselekcjonowanych rozwiązań. Konsultant ślubny określa potrzeby, doradza w zakresie wyboru stylu, tworzy harmonogramy oraz czuwa nad sprawnym i poprawnym przebiegiem całych przygotowań.

Konsultant ślubny - zawód

Organizator ślubów to zawód funkcjonujący w różnych krajach na świecie. Największą popularnością cieszy się w krajach zachodnich, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, skąd docierają do nas niezliczone ślubne trendy i inspiracje.

Nie tylko zagraniczny, ale również polski rynek ślubny intensywnie się rozwija. Coraz częściej w mediach można trafić na informacje o pracy konsultantów ślubnych. Gdzie pracuję? Osoby zajmujące się organizacją  ślubów zależnie od preferencji posiadają swoje biura albo pracują wyłącznie w terenie. Warto wiedzieć, że ta praca ma bardzo mobilny charakter. Wizje lokalne w obiektach, spotkania z usługodawcami i klientami odbywające się w różnych miejscach to stały element codzienności wedding plannera. Nawet jeśli agencja posiada swoje biuro, warto wcześniej umówić się na spotkanie, aby mieć pewność, że zastaniemy tam konsultanta.

Konsultant Ślubny - praca

Praca konsultanta ślubnego to bardzo odpowiedzialne zajęcie. Wymaga wielu umiejętności i łączenia w sobie różnych cech.

Osoba zajmująca się organizacją uroczystości musi mieć wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne, aby móc dobrze określić potrzeby klientów, być dla nich wsparciem podczas całego procesu przygotowa oraz służyć radą i pomagać w rozwiązywaniu napotkanych trudności. Praca konsultanta to w dużej mierze praca z ludźmi, nie tylko klientami i ich rodzinami, ale też usługodawcami. Ta praca wymaga także kreatywności i zmysłu estetycznego. Wedding plannera powinna cechować też dobra organizacja czasu i skrupulatność. Zdecydowanym atutem jest także posiadanie prawa jazdy (wiele miejsc znajduje się w lokalizacjach, do których nie dociera komunikacja) oraz znajomość języków obcych.

Słyszeliście o zawodzie konsultanta ślubnego wcześniej, czy może właśnie dowiedzieliście się o jego istnieniu? :)

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

04 sierpień 2018
28 wrzesień 2017

Komentarze