Jak prowadzić blog firmowy - kilka zasad

10 luty 2019
Maria Wawrzykowska

Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem nowego jeszcze bloga, jesteś pełen zapału, by go prowadzić, a może masz już nawet kilka wpisów na swoim koncie - to czas iść o krok dalej.

Postanowiłam zebrać kilka podstawowych zasad, które ułatwią Ci blogowanie.

Pisz systematycznie

Wyznacz sobie na sam początek odpowiedni termin, kiedy chciałbyś dodawać artykuły.

Może na sam początek raz na miesiąc lub co dwa tygodnie. Ważne, byś odpowiednio się do tego przygotował, mając na sam początek zapas tekstów, które będziesz wrzucać na swojego bloga w przypadku, gdy weny zabraknie lub sezon ślubny cię dopadnie.

Pisz o tematach ciekawych

To jest oczywiste, ale pamiętaj, by tematy ciekawe były także dla tej drugiej strony, nie tylko dla Ciebie.

Zastanów się, o co najczęściej pytają Cię klienci, jakie mają wątpliwości - pisz o tym. Odpowiadaj na ich pytania zanim dostaną zadane. Pomyśl, czego internauci szukają w sieci z Twojej dziedziny i opisz to, ale pokazuj też siebie - pisz o tym co Ci się podoba, a co nie. W końcu to Twój blog i warto, byś pokazał swoje oblicze. Oby tylko nie to z twarzą Mr Hyda :)

Pisz wyczerpująco

Niech Twoi czytelnicy dostają konkretne wiadomości.

Piszesz o ponadczasowych trendach w dekoracjach, a tekst robi się baaardzo długi - zrób z niego dwie albo i trzy części, ale podawaj mnóstwo przykładów, dodawaj do tego zdjęcia, podkreślaj to co jest istotne, odsyłaj do źródeł. Niech tekst będzie przydatny, by przedstawiał sobą wartość dla twojego czytelnika.

Szukaj inspiracji na tematy w swoim otoczeniu

U swoich klientów, podczas rozmów z osobami nie związanymi z branżą, bo to one najczęściej nie mają zielonego pojęcia o tym co robisz (to tak samo jak twoi klienci na początku, kiedy dopiero poznają branżę ślubną) i to właśnie one mogą dać najlepsze pomysły na tematy blogowe.

Bądź ekspertem

Obalaj mity, opisuj trendy, opowiadaj o doświadczeniach, doradzaj i odradzaj.

Niech Twoi czytelnicy wchodząc na bloga, mogą mieć pewność, że to właśnie w tym miejscu dostaną odpowiedź na swoje pytania.

Dbaj o estetykę bloga

Niech będzie merytorycznie, ale i pięknie. Zadbaj o ładny wygląd bloga, by wchodząc na niego chciało się zostać tutaj na dłużej.

Blog powinien być spójny ze stroną, albo z Twoją firmą, jeśli zależy Ci na tym zależy, by kojarzono blog z tym co robisz.

Zadbaj o język bloga

Pisz prostym językiem (nie mylić z prostackim), bo chodzi o to, by był zrozumiały. Nie przesadzaj z terminologią fachową, a jeśli już musisz to tłumacz ją.

Dodawaj zdjęcia dobrej jakości i najlepiej własne

Niech będą spójne. Nigdy, przenigdy nie kopiuj zdjęć z innych blogów! Jeśli potrzebujesz fotografii, to istnieją bazy ze zdjęciami do pobrania, w wersjach darmowych i płatnych.

Pamiętaj tylko, by za każdym razem sprawdzić w jaki sposób możesz dane zdjęcie wykorzystać (wszystkie tego typu informacje znajdziesz zawsze przy danym zdjęciu w bazie).

Komentuj inne blogi

W końcu to blogosfera - aby ktoś odwiedził Ciebie,  musi Cię poznać. Dlatego warto chodzić na inne blogi, komentować ich zawartość, zawiązywać blogowe przyjaźnie.

Odpowiadaj na komentarze 

Dziękuj za te przychylne, ale nie obrażaj się na te, które będą mówić o tym, że coś się komuś nie podoba. O ile nie ma w takim tekście wulgaryzmów - zostaw je i absolutnie nie kasuj.

Podpytaj co się nie podoba, wyraź własne zdanie na ten temat, ale nie irytuj się.



Blogowanie to nie tylko pisanie artykułów, to działanie pośród innych blogów, poznawanie społeczności, tworzenie jej a potem pisanie tego, o czym ta społeczność chce czytać. I o tym, w jaki sposób zdobywać tematy na bloga, można przeczytać w kolejnym artykule z tej serii - Skąd czerpać tematy na bloga?

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

Komentarze