Jakie możliwości daje Creator Studio i co dzięki niemu zyskuje przedsiębiorca?
Do tej pory trzeba było korzystać z zewnętrznych aplikacji, by móc planować treści na Instragramie.
Jakie możliwości daje Creator Studio i co dzięki niemu zyskuje przedsiębiorca? Czy Creator Studio zastąpi takie programy jak Later czy Planoly? Zapraszam do lektury.
Co to jest Creator Studio?
Creator Studio to narzędzie do tworzenia postów z poziomu komputera na Facebooku i od teraz także na Instagramie. I to właśnie sprawiło, że od narzędzie to jest obecnie w centrum uwagi.
Użytkownicy od dawna czekali na ruch ze strony Instagrama, by móc planować treści na tej platformie za pomocą programu do zarządzania bezpośrednio z nim połączonego.
Jak założyć konto w Creator Studio?
Najlepiej wpisać Creator Studio w wyszukiwarce i pojawi się strona do logowania lub rejestracji, gdy jeszcze nie masz konta na Facebooku. Następnie należy wpisać dane i gotowe - pierwszy etap za nami.
To narzędzie jest skierowane do osób posiadających firmowe konta na Facebooku i Instragramie i tylko na nich można zarządzać treścią.
Do czego można wykorzystać Creator Studio?
Po zalogowaniu się na platformie trzeba kliknąć w logo Instragrama (u góry). Następnie ukaże się nam historia działań na Instagramie.
Zobaczymy treści podzielone na:
- wszystkie materiały,
- film,
- zdjęcia,
- karuzela,
- relacje,
- IGTV.
Creator Studio pozwala na:
- zarządzanie treściami na Instragramie, ale tylko na koncie firmowym (konta prywatne nadal muszą być tworzone z poziomu telefonu),
- tworzenie postów z poziomu komputera na Instagram (i na Facebook także),
- tworzenie treści na IGTV,
- sprawdzanie statystyk na Instagramie,
- zarządzanie kilkoma kontami firmowymi na Instragramie i Facebooku.
Jak tworzyć treści za pomocą Creator Studio?
Chcąc stworzyć tekst wystarczy kliknąć w lewym górnym rogu na przycisk „utwórz post” i wybrać, czy będziemy tworzyć aktualności czy relację w IGTV. Następnie wybieramy konto, na którym będziemy działać i tworzymy post.
Tworząc post w aktualnościach można:
- kontrolować długość tekstu (max 2200 znaków),
- kontrolować liczbę oznaczonych kont (max 30),
- kontrolować liczbę #hashtagów (max 30),
- dodać lokalizację,
- dodać zdjęcie z przesłanego pliku lub z materiału opublikowanego na połączonym koncie firmowym na Facebooku,
- dodać jednocześnie post na Instragamie i Facebooku.
Za pomocą Creator Studio nie uda się jednak dodać Instastory - to jest nadal funkcja dostępna tylko z poziomu telefonu.
Tworząc IGTV można:
- przesłać film z pliku z komputera,
- przesłać materiał z zawartości strony - czyli wybrać wcześniej opublikowany film w aktualnościach,
- dodać tytuł filmu,
- opisać tematykę,
- przesłać film na Instragram lub/i na fanpage na Facebooku.
Trwają już spekulacje, czy Creator Studio zastąpi popularne i mocno rozbudowane programy zewnętrzne, takie jak Later czy Planoly. Póki co tego typu platformy mają przewagę nad Creator Studio, bo są bogatsze w funkcje, które ułatwiają planowanie treści, jednak w rozbudowanych formach są dodatkowo płatne. A Creator Studio to narzędzie całkowicie bezpłatne, zatem i nie pozbawione wad. Sądzę, że będzie sukcesywnie wzbogacane o nowe funkcję i możliwości.
Warto samemu wyrobić zdanie na temat jej platformy, do czego zachęcam. A jeśli nigdy nie korzystałaś/korzystałeś z innych tego typu platform - z pewnością docenisz prostotę i możliwość dodawania postów i filmów do IGTV z poziomu komputera.