Jakie możliwości daje Creator Studio i co dzięki niemu zyskuje przedsiębiorca?

13 maj 2020
Maria Wawrzykowska

Do tej pory trzeba było korzystać z zewnętrznych aplikacji, by móc planować treści na Instragramie.

Jakie możliwości daje Creator Studio i co dzięki niemu zyskuje przedsiębiorca? Czy Creator Studio zastąpi takie programy jak Later czy Planoly? Zapraszam do lektury. 

Co to jest Creator Studio?

Creator Studio to narzędzie do tworzenia postów z poziomu komputera na Facebooku i od teraz także na Instagramie. I to właśnie sprawiło, że od narzędzie to jest obecnie w centrum uwagi. 

Użytkownicy od dawna czekali na ruch ze strony Instagrama, by móc planować treści na tej platformie za pomocą programu do zarządzania bezpośrednio z nim połączonego. 

Jak założyć konto w Creator Studio?

Najlepiej wpisać Creator Studio w wyszukiwarce i pojawi się strona do logowania lub rejestracji, gdy jeszcze nie masz konta na Facebooku. Następnie należy wpisać dane i gotowe - pierwszy etap za nami. 

To narzędzie jest skierowane do osób posiadających firmowe konta na Facebooku i Instragramie i tylko na nich można zarządzać treścią.

Do czego można wykorzystać Creator Studio?

Po zalogowaniu się na platformie trzeba kliknąć w logo Instragrama (u góry). Następnie ukaże się nam historia działań na Instagramie.

Zobaczymy treści podzielone na:

  • wszystkie materiały,
  • film,
  • zdjęcia,
  • karuzela,
  • relacje,
  • IGTV.

Creator Studio pozwala na:

  • zarządzanie treściami na Instragramie, ale tylko na koncie firmowym (konta prywatne nadal muszą być tworzone z poziomu telefonu), 
  • tworzenie postów z poziomu komputera na Instagram (i na Facebook także),  
  • tworzenie treści na IGTV,
  • sprawdzanie statystyk na Instagramie,
  • zarządzanie kilkoma kontami firmowymi na Instragramie i Facebooku.

Jak tworzyć treści za pomocą Creator Studio?

Chcąc stworzyć tekst wystarczy kliknąć w lewym górnym rogu na przycisk „utwórz post” i wybrać, czy będziemy tworzyć aktualności czy relację w IGTV. Następnie wybieramy konto, na którym będziemy działać i tworzymy post. 

Tworząc post w aktualnościach można:

  • kontrolować długość tekstu (max 2200 znaków),
  • kontrolować liczbę oznaczonych kont (max 30),
  • kontrolować liczbę #hashtagów (max 30),
  • dodać lokalizację,
  • dodać zdjęcie z przesłanego pliku lub z materiału opublikowanego na połączonym koncie firmowym na Facebooku,
  • dodać jednocześnie post na Instragamie i Facebooku. 

 
Za pomocą Creator Studio nie uda się jednak dodać Instastory - to jest nadal funkcja dostępna tylko z poziomu telefonu. 

Tworząc IGTV można:

  • przesłać film z pliku z komputera, 
  • przesłać materiał z zawartości strony - czyli wybrać wcześniej opublikowany film w aktualnościach,
  • dodać tytuł filmu,
  • opisać tematykę, 
  • przesłać film na Instragram lub/i na fanpage na Facebooku. 

 

Trwają już spekulacje, czy Creator Studio zastąpi popularne i mocno rozbudowane programy zewnętrzne, takie jak Later czy Planoly. Póki co tego typu platformy mają przewagę nad Creator Studio, bo są bogatsze w funkcje, które ułatwiają planowanie treści, jednak w rozbudowanych formach są dodatkowo płatne. A Creator Studio to narzędzie całkowicie bezpłatne, zatem i nie pozbawione wad. Sądzę, że będzie sukcesywnie wzbogacane o nowe funkcję i możliwości. 

Warto samemu wyrobić zdanie na temat jej platformy, do czego zachęcam. A jeśli nigdy nie korzystałaś/korzystałeś z innych tego typu platform - z pewnością docenisz prostotę i możliwość dodawania postów i filmów do IGTV z poziomu komputera. 

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

22 październik 2018
24 luty 2019

Komentarze