Czy wiedziałeś, że właśnie tego oczekuje od Ciebie klient?

22 lipiec 2020
Maria Wawrzykowska

Pamiętaj, że Twój klient bierze ślub z zasady pierwszy raz. Nie wszystko wie, nie na wszystkim się zna i właśnie tu zaczyna się Twoja rola. On podpisał z Tobą umowę nie tylko na wykonanie usługi, nie tylko kupił u Ciebie produkt.

Klient oczekuje, że za tym idzie także twoje doświadczenie i wiedza, którą kupuję wraz z suknią, sesją narzeczeńską czy zaproszeniami. 

Co to oznacza dla Ciebie? Klient chce także, byś mu towarzyszyła/towarzyszył w tej trudnej i zawiłej drodze jaką jest organizacja ślubu. Wydaje się, że od tego są tylko konsultanci ślubni, ale nie. Jeśli jesteś wedding plannerem to oczywiste, że właśnie tego od Ciebie oczekują pary młode. Ale dokładnie takiego samego wparcia chcą od swoich usługodawców pary młode. Szczególnie panny młode to właśnie na Ciebie liczą, że im pomożesz, wesprzesz i ułatwisz podjęcie decyzji. 

Czego klient oczekuje od Ciebie?

Klient kupuje Twoje doświadczenie 

Co to oznacza? Klient potrzebuje Twojego doświadczenia, bo sam nie jest ekspertem. Wynajmując Cię na usługę w dniu ślubu czy kupując u Ciebie produkt, klient wierzy, że otrzymuje coś znacznie cenniejszego - eksperta, który pomoże mu w organizacji ślubu.   

Przykład 1

Klientka w salonie sukni ślubnej nie potrzebuje tylko kupić suknię. Ona potrzebuje porady, które suknie będą dobre dla jej figury, które modele są w jej budżecie, czy ta suknia pasuje do jej wesela, jaką bieliznę założyć do tej sukni? Jakie będą buty do niej pasować? Czy do tej sukni pasuje welon czy wianek? A co założyć na suknię, gdy będzie zimno?

Wszystko to wymaga doświadczenia i wiedzy, którą wraz z tą suknią chce od Ciebie nabyć klienta. 

Przykład 2

Zamawiając zaproszenia, klient będzie oczekiwał nie tylko samego produktu, ale i wszelkich kwestii z tym związanych. Zapewne będzie pytać o wzory tekstów do zaproszeń, cytatów, które w nich można umieścić. Ale nie tylko.

Rola konsultanta ds zaproszeń będzie polegać także na uświadomieniu kiedy trzeba zamówić zaproszenia, by był czas na ich rozdanie. Jak trzeba przygotować się do składania zamówienia, jak przygotować listę nazwisk do personalizacji a nawet - jak odmieniać nazwiska.

Klient chce rady eksperta

Podczas organizacji ślubu para młoda ma mnóstwo spraw do zorganizowania. To wiąże się z wieloma decyzjami, które muszą podjąć. I tu wkracza Twoja rola - ekspert w swojej dziedzinie jest nieocenionym źródłem wiedzy.

To właśnie Ty masz w tym dniu zadbać, by było idealnie w tej dziedzinie, którą się zajmujesz. Para młoda wynajęła Ciebie i mianowała Cię ekspertem i liczy, że nim jesteś. 

Klient ma także dylematy i tu znowu wkraczasz Ty i Twoja wiedza. 

Przykład

Wynajmując lokal na wesele para młoda oczekuje, że manager pomoże skomponować menu, które będzie wystawne, smaczne, estetyczne i do tego w odpowiedniej cenie. Będzie też oczekiwać pomocy przy wyborze win. Ale to nie wszystko.

To właśnie od managera para młoda będzie oczekiwać porady gdzie najlepiej postawić stół prezydialny, jak rozłożyć stoły na sali, by gościom było wygodnie, a nawet - jaką wódkę najlepiej kupić i który sok będzie miał najlepszy skład. A na koniec ma nadzieję, że manager zadba o najwyższą jakość obsługi podczas wesela. 

Co daje Ci wiedza o oczekiwaniach klienta?

  • Wiesz jak możesz sprzedać swój produkt czy usługę, znając oczekiwania klientów, co pozwala dopasować Ci różne metody pozyskania nowych klientów. 
  • Możesz stworzyć ofertę, która będzie odpowiadać jego oczekiwaniom i przez to zyskujesz zaufanie w jego oczach. 
  • Dzięki tej wiedzy możesz stworzyć poradniki, które pomogą klientowi, np. warto umieszczać wpisy na blogu poświęcone najczęściej zadawanym pytaniom, można stworzyć serię wpisów w mediach społecznościowych o tym, na co warto zwrócić uwagę przy organizacji ślubu, etc. Takie wpisy docierają do potencjalnych klientów i zwiększają Twoją pozycję jako eksperta w danej dziedzinie.

 

Nowoczesna obsługa klienta polega na tym, by wyczuć klienta i zaspokoić jego potrzeby. Jak widać, klient nie oczekuje tylko usługi czy produktu, ale całej opieki eksperta, jakim Cię mianował wybierając do swojego zespołu usługodawców weselnych.

Doceń to i wykorzystaj tę wiedzę do zdobywania zaufania nowych klientów i zaspokajania ich potrzeb. Powodzenia!

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

09 grudzień 2018
05 czerwiec 2019

Komentarze