Jak powinna wyglądać oferta ślubna dla klienta?
Czy wiecie, że klienci często kupują oczami? Oferta zatem powinna przyciągać nie tylko treścią i konkretami, ale i swoim wyglądem.
O tym w jaki sposób zbudować ofertę, by była merytorycznie poprawna, pisałam w poprzednim artykule.
Tym razem chcę pokazać, że równie ważna jest strona wizualna oferty. Wszak branża ślubna lubi piękno i właśnie tej estetyki oczekują od firm klienci.
Jaka powinna być dobra oferta ślubna?
Spójna pod względem wizualnym
Oferta powinna być spójna z Twoją marką, co oznacza że kolorystyka, fonty, język, którym porozumiewasz się z klientami i wszelkie materiały graficzne muszą być identyczne i tożsame z Twoją firmą.
Przejrzysta i czytelna
Jeśli zależy Ci na tym, by klient przeczytał Twoją ofertę (a każdemu powinno na tym zależeć), zadbaj o to, by mu się chciało. Przejrzysty tekst z pewnością mu w tym pomoże.
Treść jest bardzo ważna, ale typografia również się liczy. To jak wygląda tekst ma ogromne znaczenie w jego odbiorze. Kojarzysz książki, które mają bardzo maleńki krój pisma? No właśnie - trudno się je czyta. Pamiętaj o tym tworząc własną ofertę.
Spraw, by tekst był przejrzysty i czytelny. Używaj pogrubień, by wskazać te elementy, które są dla Ciebie ważne. Korzystaj z numeracji i punktorów, by rozdzielić tekst na kawałki, pogrupować go co sprawi, że będzie się go lepiej czytało, bo będzie poukładany w logiczną całość.
Używaj akapitów - czyli jak to ładnie się określa - niech tekst dostanie światła, daj mu trochę przerwy. Taki tekst mniej „męczy” i jest chętniej przeglądany przez czytelnika.
Wybierz odpowiednią wielkość i dopasuj czytelny krój pisma (najlepiej bezszeryfowy, czyli bez tych wszystkich ozdobnych kreseczek).
I na koniec popatrz na tekst - czy dobrze wygląda? Jeśli nie masz pewności - daj komuś do sprawdzenia.
Estetyczna
Ważne jest nie tylko to co piszesz, ale jak to wygląda. Dlatego zadbaj o to, by nie było literówek, błędów i nieaktualnych informacji.
Do oferty warto dodać zdjęcia, które urozmaicą tekst. Wiesz już, że klienci kupują oczami, dlatego zdjęcia muszą być dobrej jakości. I najlepiej, by były robione na Twoje zlecenie i pokazywały Twoje produkty czy usługi. Nie kupuj zdjęć, nie pobieraj ich z baz. To widać, kiedy w ofercie znajdują się zdjęcia z amerykańskich stocków.
A na koniec - garść dobrych rad:
- waga ma znaczenie
Jeżeli masz wysyłać ofertę e-mailem zadbaj o to, by nie ważyła ona za dużo. Zapchanie komuś skrzynki nie jest w dobrym tonie, a poza tym - jeśli oferta będzie się długo wczytywała - jest duża szansa, że nikt nie będzie chciał jej otworzyć. Warto zatem zadbać o zmniejszenie zdjęć zanim wstawi się je do oferty. - czy wiadomo o co chodzi?
Wyślij ofertę do znajomych, najlepiej spoza branży. Czy mają pytania do oferty? Czy jest coś niejasnego? A może tekst źle się czyta, jest zbyt niezrozumiały, zawiły? Nie obrażaj się, tylko poprawiaj do skutku. Robisz to przecież dla własnego interesu. - a w czym zrobić ofertę?
Według mnie najlepiej oferty przygotowuje się w … programie tekstowym (Microsoft Word, Open Office, Pages). Czasem przygotowuję także w programach do tworzenia prezentacji multimedialnych, jeżeli jest potrzeba pokazania bardziej skomplikowanych efektów, albo gdy chcę lepiej dopracować ofertę. A jeśli ktoś chce mieć bardziej graficzne oferty - można je tworzyć w programie Canva. Najczęściej jednak powracam do prostych programów tekstowych i ofertę wysyłam w PDF’ie.
Mam nadzieję, że teraz już nie tylko potrafisz napisać merytorycznie swoją ofertę, ale sprawić, by była także czytelna i estetyczna.