3 posty na Facebooku, które przyciągną uwagę - dowiedz się jakie posty lubią odbiorcy i zobacz, jak znaleźć te, które polubią Twoi klienci

19 grudzień 2018
Maria Wawrzykowska

Wszystko, co robisz w swojej firmie, wymaga odpowiedniego przygotowania. Działania na Facebooku także. Nie wystarczy dodać zdjęcia kawy w poniedziałek rano i śmiesznego kota w środę. Dzisiaj musisz walczyć o uwagę.

Jeśli ktoś kliknął „lubię to” uszanuj to i daj mu treści, które sprawią, że będzie chciał je lajkować, komentować czy udostępniać.  

Facebook to potężne narzędzie w rękach tego, kto wie jak go użyć. Zastanawiasz się co dawać na swoim fanpage’u? Dajesz posty, ale nie wywołują żadnych reakcji?

Poniżej umieściłam przykłady postów, które chętnie oglądają użytkownicy Facebooka. Zainspiruj się nimi, by stworzyć własne treści w oparciu o strategię działania w mediach społecznościowych. 

Backstage, czyli pokaż kulisy swojej pracy

Zabieranie swoich klientów za kulisy, pokazywanie tego, czego na co dzień nie widać - to się podoba internautom. Wykorzystaj tę wiedzę i stwórz taką serię postów. Jak?

Pokaż, jak wybierasz kwiaty na giełdzie kwiatowej. Jest 4 rano, a Ty nie śpisz, tylko wyszukujesz najlepsze okazy dla swoich klientów. 

Jedziesz na sesję - uchyl rąbka tajemnicy, jak wygląda przygotowanie do takiej sesji z Twojej perspektywy. Możesz pokazywać jak szukasz miejsc na plenery, wplatać ankietę w takie rozważania (jest taka opcja na Facebooku). Wrzuć dwa zdjęcia ze skrajnie różnych miejsc i zadaj pytanie, które podoba się bardziej Twoim fanom. Może to być np. zdjęcie polany w lesie lub kadr z miejskiej dżungli. Dodatkowo takie ankiety pozwalają poznać gust Twoich fanów. 

Malujesz Panny Młode - pokaż swój kuferek. Daj znać, jakich kosmetyków używasz, jakie nowości wynajdujesz dla swoich klientek i gdzie. Zrób krótki film jak w drogerii wybierasz kolor pomadek dla swojej sobotniej panny młodej. 

Pieczesz torty? Pokaż ja je zdobisz. Zaproś fanów do swojego cukierniczego świata. Przecież jest on taki słodki.

Jesteś na szkoleniu? Wzbogaci to Twoje umiejętności? Wprowadzisz dzięki temu nową ofertę? Zrób zdjęcie, nakręć o tym film i zanim będziesz mieć już ofertę gotową na stronie - Twoi fani będą wiedzieć o tym wcześniej. A ty zbadasz jakie wzbudza zainteresowanie. 

Metamorfozy, czyli zdjęcia przed i po 

Drugi rodzaj postów, które uwielbiają internauci. Pokazywanie metamorfozy. 

Czy to dotyczy zmiany koloru włosów, doskonałej stylizacji ślubnej, która wydobywa z przyszłej panny młodej jej najlepsze atuty. Czy lokalu, który po wejściu agencji dekoratorskiej i oświetleniowej zyskuje nowy charakter. 

W myśl zasady - nie opisuj klientowi cech, tylko pokaż mu, co ten produkt czy usługa da mu realnie. I takie metamorfozy idealnie pokażą Twój kunszt. 

Porady, czyli doradź, odradź i bądź pomocny

W internecie szukamy porad. Lubimy dowiedzieć się co nam dolega, zanim pójdziemy do lekarza i jakie zadać pytania w lokalu, nim podpiszemy umowę na organizację wesela. 

Dlatego na Facebooku także warto poświęcić trochę czasu na udzielanie porad. Można stworzyć jeden dzień, gdzie fani będą zadawać pytania odnośnie Twojej dziedziny (np. czwartkowe rozważania na temat organizacji ślubu). 

Można urządzić live z wcześniej zebranymi od naszych fanów pytaniami i w ten sposób udzielić na nie odpowiedzi. Dodatkowo warto to robić, bo Facebook lubi live’y i dzięki temu twój post będzie lepiej promowany. 

Podane wyżej typy postów można śmiało podawać w różnych formach, które daje Facebook. Mamy ankiety, filmy, live’y. Możemy tworzyć mnóstwo form postów, ale pamiętajmy jedno - że musimy zadbać o to, by treści były ciekawe dla odbiorców. 

Warto sprawdzić w statystykach, które cieszą się najlepszym powodzeniem u Twoich obserwatorów. Bo nie ma jednej idealnej recepty na to, jak działać na Facebooku. Najważniejsze to testować, poznawać swoją grupę i sprawdzać, co podoba się najlepiej Twoim fanom.

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

23 styczeń 2019
13 styczeń 2019

Komentarze