Co to jest Instastory? Jak je wykorzystać do promocji firmy? Co robić, by relacje nie były nudne?

24 luty 2019
Maria Wawrzykowska

Podobno Instagram dzieli się na tych, którzy oglądają zdjęcia i tych, którzy patrzą tylko na relacje tam zamieszczane. Ale, by relacje były ciekawe, nie wystarczy tylko wrzucić ładne zdjęcie czy śmieszny GIF. 

Poniżej przedstawię kilka sposobów na to, by urozmaicić Instastory tak, by Twoi fani czekali na kolejne relacje z niecierpliwością.

Instastory - a co to?

Instastory to krótkie, bo 15-sekundowe relacje, zamieszczane na Instagramie, które znikają po 24 h. Instastory tworzy się ze zdjęć lub filmów. Można z nich zrobić wyróżnione relacje, które będą pojawiać się na profilu i pogrupować je w zależności od kategorii. 

Jak zatem sprawić, by w tak krótkim czasie przekazać treści, które zainteresują odbiorcę?  Ważne jest zarówno to co pokazujesz, ale i jak to robisz.

Co zamieszczać w Instastory?

Instastory to świetne miejsce, by przybliżyć odbiorcom Twoją pracę, pokazać ofertę w nieszablonowy sposób. Przedstawić backstage tego, co robisz. Zainteresować usługą, produktem, wskazać nowości i promocje. Ale także pokazać twarz (czy twarze) Twojej marki. 

Instastory to dobre miejsce na przedstawienie tego jak pracujesz i z kim. Bo najlepiej jest wrzucać filmy nie tylko z tego, co dzieje się w Twojej firmie, ale warto pokazywać właśnie siebie i swój zespół. 

Przykład:

Jeśli masz kwiaciarnię pokaż jak jeździsz na giełdę, jak wybierasz kwiaty. A potem oprowadź po swoim kwiatowym królestwie. Zaprezentuj jak wygląda proces tworzenia bukietu ślubnego. To dobry moment, by pokazać ile pracy potrzeba na jego wykonanie. I dlaczego kosztuje więcej, niż wiązana na urodziny.

Zespół muzyczny może pokazać relacje z prób. Zaprosić na kulisy przed koncertem, albo - zaprezentować jak bawią się goście na evencie, na którym właśnie grają. 

Instastory pozwala pokazać działania Twoimi oczami. Ale ważne jest, by relacje nie były zawsze takie same. Dlatego będzie Ci potrzebna garść inspiracji, jak je urozmaicić.

Jak tworzyć relacje na Instagramie?

Różnicuj relacje tematyką. Dodawaj do tego liczne funkcje, które zapewnia Instagram. Najlepiej jest testować i sprawdzać te, które pasują do Ciebie i Twojego biznesu.

  • Pokaż produkt, ale i sposób, jak powstaje. Przedstaw na zdjęciach lub filmie swoją pracę, historię powstania. Potem wyróżnij je i nazwij „O NAS”, a każdy, kto odwiedzi Twój profil, będzie mógł powrócić do tych relacji i lepiej poznać Twoją markę.
  • Zaproś za kulisy, zaprezentuj efekt przed i po. Fani to uwielbiają. Zaglądanie na zaplecze, podglądanie tego co robisz i jak pracujesz, pokazywanie tego, co na co dzień nie jest dostępne, wzmaga ciekawość. Wykorzystaj to. A potem pogrupuj w relacje, by fani mogli do nich powrócić.
  • Wyrażaj własne zdanie i pytaj o nie swoich fanów. Masz do tego trzy możliwości - wklej ankietę z możliwością uzyskania dwóch odpowiedzi. Zadaj pytanie, na które fani mogą odpowiedzieć bezpośrednio pod nim. Lub użyj paska wyboru - na pytanie odpowiedzią będzie przesunięcie emotikona, którym fani wyrażą swoją opinię. Najciekawsze pokaż na swoim profilu, np. w wyróżnionych relacjach.
  • Dziel się wiedzą, doświadczeniem, prezentuj swoje osiągnięcia, nowe posty na blogu, nowe usługi. Spraw, by z Instagrama Twoi fani dotarli do innych kanałów - do strony www, na bloga, na Facebooka. Jak to zrobić? Zamieść relacje o nowym artykule na blogu, zamieść link w bio i koniecznie poinformuj o tym w swojej relacji (np. Nowy post na blogu. Link w bio). Na Instagramie masz do tego tylko jedno miejsce - link w biogramie. Jedyne, jeśli nie masz powyżej 10 000 fanów lub nie jesteś zweryfikowaną marką, by Instagram pozwalał Ci zamieszczać linki w Instastory.

 

O czym warto pamiętać w relacjach? 

Aby dotarły do większej liczby obserwujących pamiętaj o tym, by:

  • używać #hashtagów,
  • dodawać lokalizację,
  • oznaczać przez @ inne firmy czy osoby, które występują w relacji. 

 

A na koniec pamiętajcie, żeby sprawdzać statystyki. Dlatego koniecznie zróbcie swoje konto firmowe, by dowiedzieć się czy Wasze działania przynoszą zamierzone rezultaty.

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

23 styczeń 2019

Komentarze