Media społecznościowe w branży ślubnej - jakie kanały wybrać i dlaczego?

18 październik 2018
Anna Pietrasik

Media społecznościowe są istotne dla prowadzenia biznesu ślubnego, jednak nie wszystkie pasują do każdego profilu działalności. Lepiej wybrać dwa najbardziej odpowiednie kanały i solidnie je prowadzić niż być obecnym w siedmiu serwisach, aktualizując je bez planu, pomysłu i regularności.


Główne cele korzystania z mediów społecznościowych:

  • zaznaczenie obecności marki w internecie,
  • kontakt z odbiorcami/klientami,
  • wsparcie procesu pozycjonowania strony,
  • dotarcie do potencjalnych zainteresowanych,
  • budowanie wizerunku marki.


Na jakie natomiast kanały najlepiej się zdecydować? W przypadku branży ślubnej warto rozważyć dwie-trzy z pięciu poniższych propozycji:

1. Blog firmowy

Tak, to także medium społecznościowe. Dobry blog potrafi skupić wokół marki mniejszą lub większą społeczność wiernych i zaangażowanych w dyskusję czytelników.


Plusy:

  • Można na nim publikować dłuższe, eksperckie artykuły.
  • Świetnie wspiera pozycjonowanie.
  • Daje duże możliwości pod względem wyboru formy prezentowanych treści: np. tekst, zdjęcia, ilustracje, wideo…

Minusy:

  • Wymaga największego nakładu pracy.
  • Bez wsparcia innych kanałów trudno mu przebić się z artykułami do odbiorców.


Najlepiej współpracuje z:

- Facebookiem,
- Twitterem.

2. Instagram

Instagram to kanał idealny pod prezentację swoich usług i produktów w formie zdjęć i krótkich filmików. Można tutaj postawić na weselne inspiracje, zakulisowe nagrania, fotograficzne portfolio… Pomysłów jest mnóstwo!

Plusy:

  • Stosunkowo łatwo można dotrzeć do szerszej publiczności, całkiem precyzyjnie namierzając wybraną grupę docelową.
  • To serwis, który ciągle rośnie w siłę. Szczególnie aktywne są w nim kobiety.
  • Generuje sporo interakcji z użytkownikami.
  • Daje możliwość wrzucania wideo na żywo.

Minusy:

  • Ograniczanie przez Instagram zasięgu publikowanych postów, aby skłonić użytkowników do płatnej promocji swoich materiałów.
  • Pod zdjęciami nie można dodawać aktywnych linków, np. do swojej strony.


Najlepiej współpracuje z:
- Facebookiem,
- blogiem - jako dodatek w postaci modułu ze zdjęciami.

3. Twitter

Serwis do publikowania krótkich informacji. Idealny do informowania o wszelkich aktualnościach. Można go ugryźć także w inny sposób, wrzucając np. żarty z życia firmy.

Plusy:

  • Jest łatwy w obsłudze z poziomu telefonu.
  • Nie zabiera wiele czasu.
  • Jego popularność w Polsce rośnie.


Minusy:

  • Jest najbardziej popularny w świecie mediów, polityki i sportu. Inne branże słabiej się przebijają.
  • W porównaniu z Instagramem - zdobywanie nowych obserwujących jest trudniejsze.

Najlepiej współpracuje z:
- blogiem - jako kanał do dystrybucji treści.

4. Pinterest

Serwis przede wszystkim służący do prezentowania inspiracji w formie zdjęć. Jest zatem idealny dla organizatorów wesel, fryzjerów, makijażystów, salonów sukien ślubnych czy jubilerów.

Plusy:

  • Pinterest pozwala organizować zdjęcia w formie tematycznych tablic, np. osobno stylizacje dla panien młodych, osobno dla panów.
  • Generuje ruch z wyszukiwarki - jeżeli zdjęcia są dobrze opisane, bardzo często pojawiają się wysoko na liście wyników.


Minus:

  • Aby ktokolwiek mógł zobaczyć dodane zdjęcia, musi być zalogowanym użytkownikiem serwisu.


Najlepiej współpracuje z:

- blogiem - jako jego uzupełnienie.

5. Facebook

Ciągle najbardziej popularny w Polsce. Umożliwia publikowanie materiałów we wszelkich formach (graficznych i tekstowych) oraz kontakt z klientami.

Plusy:

  • Pozwala nie tylko na dodawanie postów, ale i tworzenie wydarzeń czy prowadzenie grup zainteresowań.
  • Baza potencjalnych odbiorców jest bardzo szeroka.


Minusy:

  • Zasięgi postów są znacznie ograniczane, materiały nie docierają nawet do większości fanów danej strony.
  • To ogromny serwis i nie tak intuicyjny w obsłudze jak inne.

Najlepiej współpracuje z:
- blogiem,
- Instagramem.

Tyle w telegraficznym skrócie. A Ty, na jakie serwisy stawiasz?

Średnia

5.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

Komentarze