Media społecznościowe w branży ślubnej - jakie kanały wybrać i dlaczego?
Media społecznościowe są istotne dla prowadzenia biznesu ślubnego, jednak nie wszystkie pasują do każdego profilu działalności. Lepiej wybrać dwa najbardziej odpowiednie kanały i solidnie je prowadzić niż być obecnym w siedmiu serwisach, aktualizując je bez planu, pomysłu i regularności.
Główne cele korzystania z mediów społecznościowych:
- zaznaczenie obecności marki w internecie,
- kontakt z odbiorcami/klientami,
- wsparcie procesu pozycjonowania strony,
- dotarcie do potencjalnych zainteresowanych,
- budowanie wizerunku marki.
Na jakie natomiast kanały najlepiej się zdecydować? W przypadku branży ślubnej warto rozważyć dwie-trzy z pięciu poniższych propozycji:
1. Blog firmowy
Tak, to także medium społecznościowe. Dobry blog potrafi skupić wokół marki mniejszą lub większą społeczność wiernych i zaangażowanych w dyskusję czytelników.
Plusy:
- Można na nim publikować dłuższe, eksperckie artykuły.
- Świetnie wspiera pozycjonowanie.
- Daje duże możliwości pod względem wyboru formy prezentowanych treści: np. tekst, zdjęcia, ilustracje, wideo…
Minusy:
- Wymaga największego nakładu pracy.
- Bez wsparcia innych kanałów trudno mu przebić się z artykułami do odbiorców.
Najlepiej współpracuje z:
- Facebookiem,
- Twitterem.
2. Instagram
Instagram to kanał idealny pod prezentację swoich usług i produktów w formie zdjęć i krótkich filmików. Można tutaj postawić na weselne inspiracje, zakulisowe nagrania, fotograficzne portfolio… Pomysłów jest mnóstwo!
Plusy:
- Stosunkowo łatwo można dotrzeć do szerszej publiczności, całkiem precyzyjnie namierzając wybraną grupę docelową.
- To serwis, który ciągle rośnie w siłę. Szczególnie aktywne są w nim kobiety.
- Generuje sporo interakcji z użytkownikami.
- Daje możliwość wrzucania wideo na żywo.
Minusy:
- Ograniczanie przez Instagram zasięgu publikowanych postów, aby skłonić użytkowników do płatnej promocji swoich materiałów.
- Pod zdjęciami nie można dodawać aktywnych linków, np. do swojej strony.
Najlepiej współpracuje z:
- Facebookiem,
- blogiem - jako dodatek w postaci modułu ze zdjęciami.
3. Twitter
Serwis do publikowania krótkich informacji. Idealny do informowania o wszelkich aktualnościach. Można go ugryźć także w inny sposób, wrzucając np. żarty z życia firmy.
Plusy:
- Jest łatwy w obsłudze z poziomu telefonu.
- Nie zabiera wiele czasu.
- Jego popularność w Polsce rośnie.
Minusy:
- Jest najbardziej popularny w świecie mediów, polityki i sportu. Inne branże słabiej się przebijają.
- W porównaniu z Instagramem - zdobywanie nowych obserwujących jest trudniejsze.
Najlepiej współpracuje z:
- blogiem - jako kanał do dystrybucji treści.
4. Pinterest
Serwis przede wszystkim służący do prezentowania inspiracji w formie zdjęć. Jest zatem idealny dla organizatorów wesel, fryzjerów, makijażystów, salonów sukien ślubnych czy jubilerów.
Plusy:
- Pinterest pozwala organizować zdjęcia w formie tematycznych tablic, np. osobno stylizacje dla panien młodych, osobno dla panów.
- Generuje ruch z wyszukiwarki - jeżeli zdjęcia są dobrze opisane, bardzo często pojawiają się wysoko na liście wyników.
Minus:
- Aby ktokolwiek mógł zobaczyć dodane zdjęcia, musi być zalogowanym użytkownikiem serwisu.
Najlepiej współpracuje z:
- blogiem - jako jego uzupełnienie.
5. Facebook
Ciągle najbardziej popularny w Polsce. Umożliwia publikowanie materiałów we wszelkich formach (graficznych i tekstowych) oraz kontakt z klientami.
Plusy:
- Pozwala nie tylko na dodawanie postów, ale i tworzenie wydarzeń czy prowadzenie grup zainteresowań.
- Baza potencjalnych odbiorców jest bardzo szeroka.
Minusy:
- Zasięgi postów są znacznie ograniczane, materiały nie docierają nawet do większości fanów danej strony.
- To ogromny serwis i nie tak intuicyjny w obsłudze jak inne.
Najlepiej współpracuje z:
- blogiem,
- Instagramem.
Tyle w telegraficznym skrócie. A Ty, na jakie serwisy stawiasz?