Jak urozmaicić transmisję live na Facebooku? Co zrobić, by nie powtarzać wciąż tych samych schematów?
Transmisje live to nadal jeden z najlepszych sposobów radzenia sobie z, wciąż obcinającymi zasięg organiczny, algorytmami Facebooka.
Dlatego warto przełamać się i spróbować wykorzystać live’y do promocji swojej firmy.
Zabaw się w dziennikarza - relacja z wydarzenia
To jest opcja dla tych, którzy marzyli, by zostać dziennikarzami.
Wyobraźcie sobie, że jedziecie na targi ślubne i możecie nie tylko pokazać najpiękniejsze stoiska i to, co się na nich znajduje. Dajecie możliwość swoim fanom na zadawanie pytań wystawcom, komentujecie to co dzieje się dookoła a nawet - zapraszacie na wywiad kogoś z branży.
To może być pomysł na ciekawą kooperację targów z osobami z branży, którym nie straszna relacja na żywo.
Taka formuła sprawdzi się także podczas eventów czy imprez branżowych.
Trochę inne Pytania&Odpowiedzi
Zwykłe Q&A to nie dla Ciebie? Można zrobić coś kreatywnego.
Wystarczy zebrać pytania od panien młodych, wrzucić je do szklanej kuli i losować. A autorkę najciekawszego, według Ciebie pytania, można uhonorować drobnym upominkiem - np. krótkim e-bookiem dotyczącym organizacji ślubu, kubkiem z logo firmy, ciastkiem.
Chodzi o to, by urozmaicić typową formułę odpowiedzi na nurtujące pytania.
Zaproś do siebie swojego byłego klienta
Wyobraź sobie wywiad, w którym zapraszam do siebie byłego klienta. Mówicie o tym, na co zwrócić uwagę przy organizacji ślubu, jakich nie popełniać błędów, czego żałuje i co by powtórzył. Tylko upewnij się, że nie chciałby wymienić właśnie Ciebie ;)
Taka seria z byłymi klientami to bardzo trudne do realizacji przedsięwzięcie, ale z pewnością dobrze jest posłuchać tych, którzy są świeżo po ślubie i mogą doradzić coś od siebie innym. Taka seria mogłaby cieszyć się powodzeniem. Dlatego warto pomyśleć o najbardziej medialnych ze swoich klientów i zapytać - może okazać się, że będą chętni podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi parami.
Seria poradnikowa z ekspertami
Nie musisz się na wszystkim znać. Ale możesz zaprosić do swojego projektu ekspertów z innych dziedzin.
Jesteś fotografem i zapraszasz do dyskusji makijażystkę, by opowiedzieć jak ważny jest makijaż na sesjach, czy to narzeczeńskich, czy poślubnych. Mówicie o tym, jak makijaż może pomóc, ale opowiadacie przestrzegając także o tym co się dzieje, gdy nie zawsze trafi się w dobre ręce „specjalisty”. Korzyść z takiego live’a mają wszyscy.
Prowadzisz salon sukni ślubnych i zapraszasz ekspertów od wizerunku, by opowiedzieć o tym, co panna młoda musi wiedzieć na temat przygotowań do ślubu. Jeden odcinek może być z wizażystką, inny z kosmetyczką na temat dbania o cerę. Można zaprosić markę obuwniczą. Florystkę, która opowie czego potrzebuje, by wiedzieć jak dobrać bukiet do panny młodej. A nawet - dentystę, który opowie jak wybielić zęby.
Tworzenie live’ów z innymi nie tylko wzbogaca treść, ale i rozkłada stres na kilka osób :) Wymaga wprawdzie lepszego przygotowania scenariusza, ale opłaca się dla lepszego zasięgu i dobrej treści.
Pokaż swój produkt lub usługę
Live wideo daje nieograniczone możliwości w prezentowaniu swojej oferty. Możesz pokazać nowości i zrobić premierę właśnie poprzez relację na żywo. Ogłosić promocję dla tych, którzy na tajne hasło, podane tylko tu i teraz, mogą nabyć produkt lub skorzystać z czasowego rabatu na usługę.
Zachęcam Cię do tego, by szukać swojego sposobu na prezentacje siebie i swojej firmy na live’ie.
Zdarzyło Ci się już prowadzić transmisję na żywo? Koniecznie podziel się swoimi wrażeniami!