Jak urozmaicić transmisję live na Facebooku? Co zrobić, by nie powtarzać wciąż tych samych schematów?

11 grudzień 2019
Maria Wawrzykowska

Transmisje live to nadal jeden z najlepszych sposobów radzenia sobie z, wciąż obcinającymi zasięg organiczny, algorytmami Facebooka.

Dlatego warto przełamać się i spróbować wykorzystać live’y do promocji swojej firmy.

Zabaw się w dziennikarza - relacja z wydarzenia

To jest opcja dla tych, którzy marzyli, by zostać dziennikarzami. 

Wyobraźcie sobie, że jedziecie na targi ślubne i możecie nie tylko pokazać najpiękniejsze stoiska i to, co się na nich znajduje. Dajecie możliwość swoim fanom na zadawanie pytań wystawcom, komentujecie to co dzieje się dookoła a nawet - zapraszacie na wywiad kogoś z branży. 

To może być pomysł na ciekawą kooperację targów z osobami z branży, którym nie straszna relacja na żywo. 

Taka formuła sprawdzi się także podczas eventów czy imprez branżowych.

Trochę inne Pytania&Odpowiedzi

Zwykłe Q&A to nie dla Ciebie? Można zrobić coś kreatywnego. 

Wystarczy zebrać pytania od panien młodych, wrzucić je do szklanej kuli i losować. A autorkę najciekawszego, według Ciebie pytania, można uhonorować drobnym upominkiem - np. krótkim e-bookiem dotyczącym organizacji ślubu, kubkiem z logo firmy, ciastkiem.

Chodzi o to, by urozmaicić typową formułę odpowiedzi na nurtujące pytania. 

Zaproś do siebie swojego byłego klienta

Wyobraź sobie wywiad, w którym zapraszam do siebie byłego klienta. Mówicie o tym, na co zwrócić uwagę przy organizacji ślubu, jakich nie popełniać błędów, czego żałuje i co by powtórzył. Tylko upewnij się, że nie chciałby wymienić właśnie Ciebie ;) 

Taka seria z byłymi klientami to bardzo trudne do realizacji przedsięwzięcie, ale z pewnością dobrze jest posłuchać tych, którzy są świeżo po ślubie i mogą doradzić coś od siebie innym. Taka seria mogłaby cieszyć się powodzeniem. Dlatego warto pomyśleć o najbardziej medialnych ze swoich klientów i zapytać - może okazać się, że będą chętni podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi parami. 

Seria poradnikowa z ekspertami

Nie musisz się na wszystkim znać. Ale możesz zaprosić do swojego projektu ekspertów z innych dziedzin. 

Jesteś fotografem i zapraszasz  do dyskusji makijażystkę, by opowiedzieć jak ważny jest makijaż na sesjach, czy to narzeczeńskich, czy poślubnych. Mówicie o tym, jak makijaż może pomóc, ale opowiadacie przestrzegając także o tym co się dzieje, gdy nie zawsze trafi się w dobre ręce „specjalisty”. Korzyść z takiego live’a mają wszyscy. 

Prowadzisz salon sukni ślubnych i zapraszasz ekspertów od wizerunku, by opowiedzieć o tym, co panna młoda musi wiedzieć na temat przygotowań do ślubu. Jeden odcinek może być z wizażystką, inny z kosmetyczką na temat dbania o cerę. Można zaprosić markę obuwniczą. Florystkę, która opowie czego potrzebuje, by wiedzieć jak dobrać bukiet do panny młodej. A nawet - dentystę, który opowie jak wybielić zęby. 

Tworzenie live’ów z innymi nie tylko wzbogaca treść, ale i rozkłada stres na kilka osób :) Wymaga wprawdzie lepszego przygotowania scenariusza, ale opłaca się dla lepszego zasięgu i dobrej treści. 

Pokaż swój produkt lub usługę

Live wideo daje nieograniczone możliwości w prezentowaniu swojej oferty. Możesz pokazać nowości i zrobić premierę właśnie poprzez relację na żywo. Ogłosić promocję dla tych, którzy na tajne hasło, podane tylko tu i teraz, mogą nabyć produkt lub skorzystać z czasowego rabatu na usługę. 

Zachęcam Cię do tego, by szukać swojego sposobu na prezentacje siebie i swojej firmy na live’ie. 

Zdarzyło Ci się już prowadzić transmisję na żywo? Koniecznie podziel się swoimi wrażeniami!

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

10 kwiecień 2019
29 październik 2018

Komentarze